Mawk Skrevet 31. juli 2009 Skrevet 31. juli 2009 (endret) Kjøpte nye PC - mer eksakt denne pakken fra Komplett: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=323787 Koblet alt opp, slår på maskinen - skjermen er helt svart, får bare No Signal Detected. - Alle vifter starter, til og med den på skjermkortet. - Jeg har plugget i skjermkortet i PCIx16 slot og ikke PCIx4. - Har testet med en annen skjerm, akkurat det samme skjer. - Tatt ut minne, byttet om osv for å teste. - Ingen pipelyder eller ukjente lyder ved oppstart. - Koblet ut DVD-rom og HDD fra PSU for å sjekke om det var for lite strøm (var ikke noe bedre). - Prøvd andre VGA kabler, DVI og VGA til DVI overgang. - Har koblet alt unødvendig vekk fra hovedkortet (front USB, reset SW osv). Uansett så får jeg ikke noe opp på skjermen, ikke BIOS - ingenting. Har jeg fått DOA hovedkort/skjermkort - eller har noen tips/erfaringer? edit: Har også reseta BIOS. Løsning: En skrue i hovedkortet laget kortsluttning - fant det ut da jeg monterte alle deler på nytt, helt forfra. Endret 1. august 2009 av Mawk
Thor. Skrevet 31. juli 2009 Skrevet 31. juli 2009 Det kan være defekt ram, har du annen ram å teste med? Eventuelt ta ut alle utenom en om det er flere brikker? Har du koplet til den ekstra 6-pin kontakten? http://www.komplett.no/k/k.asp?action=cust...echhelp#noinput
Mawk Skrevet 31. juli 2009 Forfatter Skrevet 31. juli 2009 Testet begge minnebrikkene alene i begge slottene - har ikke flere brikker som passer liggende, så får ikke testet det. Men jeg skal vel komme til BIOS fordi? Og ved 6-pins, mener du 12v? Den er 4-pins.
Thor. Skrevet 31. juli 2009 Skrevet 31. juli 2009 Jeg mener den ekstra strømtilførselen den trenger for å kunne drive skjermkortet, bør fungere uten men man vet aldri
Mawk Skrevet 31. juli 2009 Forfatter Skrevet 31. juli 2009 Har koblet i vanlig 24-pins ATX og 4-pins 12v - det er en 6-pins fra PSUen, men den har ingen plass på hovedkortet. Skjermkortet i seg selv krever ikke noen strømkabel. Såe, what yah' mean? ._.
Mawk Skrevet 31. juli 2009 Forfatter Skrevet 31. juli 2009 Nei, fette heller - legger meg. Håper det er mange gode svar her i morra tidlig, gjerne løsningen *wink wink*
Thor. Skrevet 31. juli 2009 Skrevet 31. juli 2009 Jeg er ikke kjent med ditt skjermkort men sjekk om du finner noe slikt på skjermkortet: http://img187.imageshack.us/img187/3199/4870pcie8pin2eb5.jpg
Smirnoff Skrevet 31. juli 2009 Skrevet 31. juli 2009 (endret) Får du noen feilmeldinger i det hele tatt uten f.eks skjermkort eller minne i? Edit: HD4670 har ikke behov for ekstern strøm, det får alt fra PCIe-sloten. Endret 31. juli 2009 av Smirnoff
Mawk Skrevet 1. august 2009 Forfatter Skrevet 1. august 2009 Suksess! Det var en skrue som laget kortsluttning, forbannede skitting. Takk for all hjelp folkens.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå