Gå til innhold

Amd Athlon xp2600+ 333MHz Problem med varme.


Anbefalte innlegg

Først sjkk om kjølepasta har kommet på riben, så tar du og har kabinettet åpent. Sjekk at cpu viften er koblet riktig og så sjekker du litt på hk.

 

Her skal det ligge noen jumpere og switcher som lar deg jumeroverklokke, er disse satt til default? (se manual)

 

Hvis de er det og jeg bare har snakket tøv, så ta og underklokk maskinen med jumpere til 133mhz fsb i stedet for 166mhz og sett ned multiplyer prøv da om dette hjelper.

 

Endelig skal du få lov til å starte opp maskinen :smile:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

På enkelte hovedkort (MSI spesielt, siden jeg har litt efaring med dem) så skrur pc'n seg av etter 5-6 sek når cpu er død..

Prøv å ta ut hele cpu'en og start opp, hvis pc'n slutter å skru seg av, så er cpu garantert død (du får bare et svart bilde evnt.)..

 

Sist jeg måtte bytte cpu, var det fordi jeg glemte å sette i kontakta på vifta.. selv MED kjøleribbe, så svidde den seg av etter 30sekunder..

Deretter oppførte den seg nøyaktig som beskrevet over..

 

Prøv å ta ut cpu, og se om maskinen oppfører seg annerledes..

Da er det "bare" cpu some r død..

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Vil bare takke for alle hjelp. Sendte ram, cpu og hk til reklamasjon hos komplett. Fikk rask svar at alt var testet og at cpu og ram virket som det skulle. Hovedkortet derimot var defekt og de sendte et nytt til meg i går.

 

Har nå kjøpt en bedre vifte ( silent twin) for sikkerhets skyld. Varene kommer vel til meg i morgen og da settes de sammen igjen og da får vi se.

 

Morelia.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...