Gå til innhold

Problem med Nvidida 9800 gt


Anbefalte innlegg

Bygde meg ny pc for en stund siden og funket veldig bra en stund, helt til nå.

for noen uker siden kjørte jeg alle spill jeg hadde på så og si full grafikk, cod4, fallout,gtaIV, osv uten problemer.

men nå har det seg at hvert eneste spill jeg spiller, samme om det er nytt eller gammelt hakker som et uvær.

har prøvd alt fra å laste ned nye drivere, defragmentering, og opprydding men ingen ting ser ut til å fungere. har skjermkortet mitt tatt kvelden?

eneste jeg ikke har gjort enda er å formatere...gjør dette dersom ingenting annet funker.

som sagt et kortet mitt Nvidia geforce 9800 GT

 

takker for hjelp.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
Videoannonse
Annonse

Ettersom det er du som har bygd denne maskinen selv regner jeg med du ikke har problemer med å åpne maskinen og gjøre rent. Jeg vet selv av egen erfaring at gutterommet ofte er fult av støv, egentlig gjelder dette alle rom men gutterom/soverom spesielt. Over tid vil maskinen bli stappet fult med støv som fører til varmgang.

 

Last ned hwmonitor (google) og la den kjøre mens du spiller og prøv å gjenskape problemene du har. Er skjermkortet eller prosessoren på 85 grader++ bør du sjekke for støv.

Lenke til kommentar

fjernet stø fra pcen igår. (med støvsuger) og etter det funka det som bare det.

ikkeno problem i det hele tatt. men når jeg starta pcen idag for å game litt igjen skjedde det samme problemet... Gpu står på 62 grader, og cpu 48.

altså; alt kjører helt fint, men plutselig så fryser skjermen i sånn 10 sek ca, også er det helt fint etter det.

men det skjer med jevne mellomrom og er sinnssykt irriterende.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...