Gå til innhold

HTC Hero er i butikkene


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
... Hvis du misliker bøyen så har du jo HTC Magic med en noe svakere prosessor uten sense.

 

Det er AKKURAT samme type prosessor i de to telefonene. PdaDB.net

Faktisk er forskjellene mindre enn man tror. Kamera, Sense UI, 3,5 mm utgang og utseende.

 

Det later til at Sense UI er et supert trekk fra HTC. Det er rett og slett superpopulært og Hero-ROM til Magic har lenge vært tilgjengelig fra xda. For min del minner Sense UI for mye om TouchFlo3D som jeg gladelig har tatt steget vekk fra.

Rendyrket Android (ja, jeg vet det er noen HTC apps på HTC merket Magic) er himmelsk! Vil "aldri" ha noe annet... ;)

 

Forøvrig gir "hoppbakken" (AKA leppen, bøyen) noe beskyttelse for skjermen hvis telefonen ligger opp ned eller med skjermen mot en hard flate. Så det så!

 

Når det gjelder test av denne (var en som påpekte at amobil var så trege i forhold til release) tror jeg kanskje at det ikke er så viktig siden det egentlig bare er en freshere utgave av Magic. Men det er nå mitt synspunkt...

Så også Pocketnow for "unboxing".

 

 

Edit: mer informasjon :)

Endret av ckl77
Lenke til kommentar

Skulle gjerne prøvd ut Sense, men Android-modellene fra HTC faller jaggu ikke i smak hos meg ihvertfall. Hva er det for noe med alle disse tastene som tar opp verdifull plass? Og den rare ballen? Syns HTC traff bra med Touch HD, men nå setter de av et svært areal på telefonen for gammeldagse knapper. Areal som kunne vært brukt til enten større skjerm - eller til å gjøre hele telefonen mindre. Hvis Sense er så tweakbart som det påstås burde det være unødvendig med så mange taster nederst på telefonen.

 

Og den bananbøyen.... Sukk. Jeg lover dere: den bøyen kommer ikke til å sette noen standard for mobildesign i tiden fremover.

Lenke til kommentar
"men hva med oss som faktisk har noe i mot den? Ja, HTC. De gidder vi ikke selge til."

 

For det første så vil de nok gjerne selge den til deg selv om du misliker den. For det andre så virker det som om de fleste ikke har så mye imot det, eller liker den, så designhoppet later til å være vellykket. Hvis du misliker bøyen så har du jo HTC Magic med en noe svakere prosessor uten sense.

Hero og Magic har samme prosessor, men Magic har mindre RAM og ROM.

Lenke til kommentar
Skulle gjerne prøvd ut Sense, men Android-modellene fra HTC faller jaggu ikke i smak hos meg ihvertfall. Hva er det for noe med alle disse tastene som tar opp verdifull plass? Og den rare ballen? Syns HTC traff bra med Touch HD, men nå setter de av et svært areal på telefonen for gammeldagse knapper. Areal som kunne vært brukt til enten større skjerm - eller til å gjøre hele telefonen mindre. Hvis Sense er så tweakbart som det påstås burde det være unødvendig med så mange taster nederst på telefonen.

 

Og den bananbøyen.... Sukk. Jeg lover dere: den bøyen kommer ikke til å sette noen standard for mobildesign i tiden fremover.

 

Android krever noen knapper, fysiske eller ei. "Hjem" for å vise skrivebordet, "Meny" for menyer og "Tilbake" for å gå tilbake. I tillegg er det stor fordel med telefontastene. Søkeknappen er strengt tatt ikke nødvendig, men veldig kjekk.

Ballen kan brukes til mye rart, jeg bruker den mest til å flytte markør i meldinger. Altså ikke til så mye. Men det kan godt tenkes at det finnes andre spill eller programmer der ute som nyttegjør den mer. Dessuten lyser den veldig kult når man får meldinger. :)

Klart, det er gammeldags med fysiske knapper, men jeg må si meg fornøyd. De responderer mye bedre enn berøringsknappene på Touch HD.

 

Man kan jo mene hva man vil om knapper (iPhone har jo bare én) men det føles godt å ha kontroll. :)

 

Hero og Magic har samme prosessor, men Magic har mindre RAM og ROM.

 

Nei, like mye RAM også. Det er visstnok bare operatør-merket (f.eks. Vodafone) Magic som har bare 192 Mb RAM. De andre har 288, akkurat som Hero. Derfor Hero-ROM har blitt så populær på Magic.

Lenke til kommentar
Om en kan velge mellom hero rom og googles standard, hva er da poenget med å gi ut to like telefoner så nærme hverandre?

 

Du kan velge i den forstand at du kan kjøpe den ene eller den andre. Men har du valgt produkt så har du valgt. Det er jo mulig å flashe med en annen ROM, men det er jo litt omstendig for mindre tekniske brukere. Eller for mer tekniske brukere som bare er fornøyd med Android som det er og glad til at det ikke er iPhone eller Windows Mobile. :)

 

Forøvrig har Nokia holdt på sånn i årevis, hvor den ene telefonen er en kopi av den andre. Så det er jo ikke noe nytt triks for å melke markedet.

HTC håper jo her å friste kredittkortene våre med et nytt menysystem med sosiale nettverk integrert. Som om det var så vanskelig å få Twitter og Facebook til å funke på eksisterende telefoner...

 

Men, jeg skal ikke sitte her å diktere hva andre skal gjøre. Bare noterer meg at HTC er noen sleipinger, akkurat som alle de andre. :)

Lenke til kommentar

Mange testere sier at de ikke kan anbefale HTC Hero så laggy/treg som den er nå, dessverre. HTC sier at de jobber med softwaren.

 

Kommer nok til å kjøpe en Android-telefon når det kommer en med god HW ala 3GS, men også med et skikkelig kamera, helst med ekte blits.

Lenke til kommentar
Kommer nok til å kjøpe en Android-telefon når det kommer en med god HW ala 3GS, men også med et skikkelig kamera, helst med ekte blits.

 

Og det kommer helt sikkert, men sikkert ikke fra htc. Regner med samsung eller sony ericsson. Samsung har jo allerede sluppet en, men med litt lite ram for min smak.

Tror jeg beholder min magic til det kommer noe kraftigere saker. Den kjører forsåvidt dritkjapt med clean google-rom, men ikke med hero (har vodafone med for lite ram).

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...