Gå til innhold

BK: Under bruen


Anbefalte innlegg

Under jernbanebruen i Reading. Mistenker hippy-påvirkninger her.

 

post-126935-1248905535_thumb.jpg

 

Olympus E-620 @ 1/100s, f/7.1s, 40mm, ISO 640

 

Husker ikke om det er 14-42mm eller 40-150mm som er brukt her ...

 

Blir det for mørkt? Fungerer komposisjonen?

 

Tom

Endret av tomsi42
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ja, jeg synes kompen fungerer. Samtidig synes jeg "enden av tunnelen" trekker fokus i feil retning. Blikket mitt blir dratt mot hva det enn er på andre siden av broen istedenfor de behagelige gultonene og damen som går under de majestetiske buene. Flott motiv og bra fanget.

 

K

Lenke til kommentar

Litt i mørkeste laget på min skjerm, men som du vet sier ikke det mye.

 

Når det gjelder kompen, så tror jeg at jeg ville ha åpna litt mer i motsatt ende. Kanskje jeg ville kutta der buen er på topp.

 

Nå antyder du åpningen, uten at øyet får noe særlig mat der. Åpningen blir nå mest en generende lysflekk, ikke et selvstendig billedelement. Kontrasten er samtidig såpass kraftig at blikket dras dit.

 

Den kontrasten, førte til at jeg mista personen ved første kikk. Så ut fra min tvilsomme skjerm, ville jeg nok løfta personen litt mer ut av skyggene.

 

Når det er sagt. Alt i alt, så liker jeg absolutt bildet.

Jeg ville ikke tenk læregutt om jeg så det på en vegg for å si det på den måten. Tvert i mot kunne jeg godt ha funnet på å hvile øynene på det en stund.

Lenke til kommentar

Har absolutte nybegynnere uttalelsesrett?

 

Jeg liker komposisjonen. Jenta gir bildet liv og forsterker dybdeperspektivet, og for meg gjør det ikke noe at hun delvis forsvinner i mørket.

 

Har du vurdert å croppe bort den lille åpningen? Synes det vil gjøre bildet mer interessant, lyset på veggen kommer mer til sin rett.

Lenke til kommentar
Har absolutte nybegynnere uttalelsesrett?

Selvsagt. Her er alle velkomne.

 

Jeg liker komposisjonen. Jenta gir bildet liv og forsterker dybdeperspektivet, og for meg gjør det ikke noe at hun delvis forsvinner i mørket.

 

Har du vurdert å croppe bort den lille åpningen? Synes det vil gjøre bildet mer interessant, lyset på veggen kommer mer til sin rett.

Interessant at det såpass forskjellige meninger om åpningen i enden av undergangen. Har en utgave hvor den er større, men personen i det bildet er nesten ved utgangen - kan polere litt på det og legge det ut.

 

Tom

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...