Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Laptop får ikke kontakt med nett.

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Jeg har en laptop som nekter å sammarbeide. Kommer rett og slett ikke inn på internet. Men skype fungerer av en eller annen merkelig grunn. Men alt annet er nede.

Msn gir feilkoden: 81000306. Og så sier den at nøkkelporter er nede. Kommer heller ikke inn på configsidene til routeren. Så er ikke selve nettet som er problemet.

Og siden jeg må ha tredjeparts programvare for å koble meg til det trådløse blir ikke ting lettere. Noen som tilfeldigvis vet om noe lurt jeg kan gjøre?

Edit: Kan legge til at jeg har prøvd reparer nettverkstilkobling. Og at jeg har full tilkobling til nettverket. Ip-adresse, nettvekrsmaske, dns, alt er der.

Endret av Akidon
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Brannmur og antivirus er slått av. Nei den fungerte før helt fint. Sluttet plutselig å virke i forige uke. Er ikke instalert noen nye programmer heller.

Jeg fatter bare ikke hva som kan stoppe internet generelt men ikke skypen. Andre pcer i nettverket fungerer fint.

Jeg prøvde også i går å reinstalere skype. Og her kommer det rare. Skype instalasjonen gikk ikke på skinner og jeg måtte laste ned manuelt stod det. Jeg trykkte ok. Og den koblet opp en nettside med firefox. Og til min store forbauselse kom nettsiden til skype opp og nedlastningen startet. Og mens nedlastningen fortsatte fungerte faktisk resten også.

Jeg fikk koblet til msn og leste vg.no. Men etter skype var ferdig nedlastet knelte nettet igjen. Er merkelig problem dette her.

Flere ideer?

Skrevet

Proxy? Har ikke stillt på det før og har ikke stillt på det nå. Sjekket i Ie at det ikke var noe proxy kødd på. er det noe mer jeg kan gjøre?

Skrevet

nei kanskje jeg skulle gjort det. Skal se om jeg får gjort det i løpet av dagen. Men jeg tror igrunn ikke det er nettverket som er synderen her, i og med at desktoppen min fungerer. Men det er jo verdt ett forsøk :)

Skrevet

Sikker på at det ikke er brannmur? Nyeste versjon av Norman kommer med innebygget brannmur og er man litt rask i configen så sperrer den alt av trafikk inkludert Nettleser.

Skrevet
Sikker på at det ikke er brannmur? Nyeste versjon av Norman kommer med innebygget brannmur og er man litt rask i configen så sperrer den alt av trafikk inkludert Nettleser.

Kan ikke være det i og med at han er på nett noen ganger ^^

Skrevet

Har avast antivirus. Har aldri hatt og skal aldri ha norton på noen av mine maskiner. Er som du sier nixie, kom jo på nett når jeg lastet ned skype. Så jeg tror kanskje skype er synderen. Men hvordan det skal fikses er beyond meg.

Skrevet
Har avast antivirus. Har aldri hatt og skal aldri ha norton på noen av mine maskiner. Er som du sier nixie, kom jo på nett når jeg lastet ned skype. Så jeg tror kanskje skype er synderen. Men hvordan det skal fikses er beyond meg.

Kan være at IP adressen din har hengt seg opp i Routern og av en eller annen grunn ikke sender ut DNS Adresse til deg. Hvis pceen fungerer på et annet nettverk anbefaler jeg å resette router ;)

Skrevet

Kommer andre pc'er på trådløst nett hjemme hos deg? Får du nett om du kobler den bærbare på ruteren med kabel?

Har du en egen trådløs basestasjon, eller har du den integrert i ruteren din? Uansett, med mindre du har satt noen spesielle innstillinger ville jeg prøvd å resette basestasjonen/ruteren. Evt ta kontakt med ISPen din for å høre om de kan sjekke linjen din. Men først og fremst ville jeg testet om en annen bærbar kommer på nett.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...