Gå til innhold

BK: En hånd for musikk.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Er ingen fan av denne effekten, som du kanskje forstod fra kommentaren min på det forrige bildet ditt, og har ikke forandret mening her. Hvis utgangspunktet her skal være en slags reklame for apple så skal det ikke være skittent. Apple har alltid rene og stilfulle reklamer.

Lenke til kommentar

Dette burde vært postet i photoshop delen, og ikke her, synes jeg.

Du bør sjekke noen tutorials på å klippe ut bakgrunnen fra bilder.

Her ble det for skarpe kanter, og den effekten du la på fargene ødelegger det hele, synes jeg, da det blir altfor unaturlig.

Lenke til kommentar

Hei. Jeg ser du har prøvd deg på litt Ps redigering. Du har også fått en del dårlige svar fra andre etter min mening. Jeg skulle gjerne sett bildet uten den sterke behandlingen så kunne jeg gitt deg noen råd om etterbehandling og effekter i Ps. Jeg er ny på denne siden, men ikke ny innen foto :)

 

Det bildet du har lagt ut her blir litt overdrevent når det gjelder etterbehandling og gjør det vanskelig å komme med tips og råd utifra.

 

Mvh Engvik

Lenke til kommentar

Her synes jeg utgangspunktet er mye bedre enn det andre du la ut. Veldig god DOF her som gjør det enkelt å jobbe med motiv. Jeg ville forsterket fargemetringen en smule og retusjert hånden en smule. Bildet trenger ikke mye redigering. Det er altid lurt å oppskarpe litt etter nedskalering. Color Efex Pro 3.0 er et plugin prog til Ps som er behjelpelig med mye småting hvis man er nybegynner i etterbehandling.

 

Mvh Engvik

Lenke til kommentar
Syns ikke bakgrunnen var noe særlig, for ujevnt. Likte tonene på hånden, men skjermen på spilleren ser litt for gråaktig ut. Hva med å gjøre alt til svart hvitt utenom fargen på spilleren?

 

hvordan får jeg til dette da??

 

Her ser det ut som du vil gjøre bakgrunnen lysere?

I stede for å bruke etterbehandling på det ville jeg tatt mp3 spilleren og plassert den foran noe lyst og tatt bildet en gang til :)

 

Her er en forklaring på hvordan man konverterer bildet i SH og etterlater et element i farger:

 

1. Gjøre bakgrunnen til et lag (dobbelklikk på det) og kopier det laget (ctrl+j)

 

2. Enten velge sort/hvitt eller justere saturation (fargemetning) helt ned til en gråtone du er fornøyd med

 

3. Velge lagmasken/layer mask for laget som er i gråtoner (en liten firkant ved siden av bildet for laget)

 

4. Velge vanlig brush tool (b) og velge en størrelse du er fornøyd med, og begynne å "male" med helt sort farge på den delen av bildet du vil ha farge på. Det som skjer når man maler med sort i en lagmaske er at pixlene i laget under kommer fram, så det er fargen som er der i utgangspunktet som skinner gjennom. Visst du bommer litt og maler utenfor der du vil, er det bare å trykke på x, slik at du bytter farge til hvitt, og du kan male tilbabe pixlene som var der fra før!

 

Lurt å zoome godt inn så du holder deg innenfor kantene ;)

Endret av Engvik
Lenke til kommentar

Orginal bildet er jo mange ganger bedre.

grunnen er at det første ser ut som om du har tatt to print's

en bakgrunn, og en overredigert orginal.

klipt ut motivet, limt det forsiktigt på arket med bakgrunnen og så scannet det hele inn på pc'n igjen.

 

kunne du fått samme valører på hånda, beholdt fargen på ipoden som i orginalen, og orginal bakgrunn, hadde det vært bedre.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...