Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Satt sammen PC-en igjen, svart skjerm.


Anbefalte innlegg

PC deler i siggen, men her er problemet. Jeg har nettopp startet opp den "nye" PC-en og alt funker fint, unntatt at når jeg slår på PC-en blir skjermen svart, eller den bare holder seg svart. Ser ut som om det ikke er noe signal eller jeg vet ikke helt.. >.<

 

Leverte nettopp inn hovedkortet inn til Netshop og de oppdaterte Biosen osv, kanskje det har noe med det å gjøre? Vil bare ha hoved maskinen up and running. Siden jeg sitter på "gamle" PC-en.

 

- Takk for forslag osv.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jada har erfaring med å bygge PC-er, er kanskje ikke den beste men har satt denne PC-en og mange andre sammen før uten noe feil. Og ja selvfølgelig er alt riktig plugget i, og jeg har prøvd med et alternativt skjermkort.

 

Edit: Ram brikkene er helt nye, fra i dag faktisk. Så kanskje de er defekte?

Endret av PCJunkie
Lenke til kommentar

da vet vi hvor vi står ^^

 

og det ble plutselig litt verre. du har funnet ut at det ikke er skjermkortet feilen ligger på. det enkleste da er å se om skjermen funker, men dette vat du sikkert fra før av. så det virker sansynlig at det er hovedkortet feilen ligger på.

 

bios var oppdatert?

 

edit: er langt fra noen ekspert. lar vente på meg og ser hva andre sier før jeg "synser" noe mer :)

Endret av 2ball(s)
Lenke til kommentar

Ja i følge netshop så oppdaterte de biosen, når PC-en ikke ville boote opp fra USBFinal. Skjermer funker helt perfekt, sitter og bruker den nå på andre PC-en. Så.. Derfor har jeg ingen anelse hva som er galt.

 

Edit: Ja det virker jo som om det er hovedkortet siden det har vært feil med det før. Men Netshop fant ikke noen feil, ikke engang med USBFinal som var grunnen til at jeg leverte det inn.

Endret av PCJunkie
Lenke til kommentar

selvfølgelig håper du det er rammen! :p

 

helt nye deler med feil får du byttet. rammen pleier som regel alltid å ha lengst garanti også. så.. vist noe først er ødelagt er det bare positivt vist det er rammen.. ikke så dyrt, lang garanti og ekstremt6 lett å skifte.

 

klart du håper det er rammen :wee:

Endret av 2ball(s)
Lenke til kommentar

Ingen spesielle lyder, alle kabler er plugget riktig i, har gjort det mange ganger før, og siden det er Rampage extreme så følger det med en liten bro mellom kablene og der du skal plugge de inn, så det er ikke problemet.

 

Edit: Har ikke prøvd det med rammen enda, har ikke hatt tid. Så får se om det hjelper når jeg får testet.

Endret av PCJunkie
Lenke til kommentar
Noen som helst pip? Harddisk kverning? Etc? Om det ikke er det i det hele tatt, så er symptomene veldig like det som skjer om noen av kablene (power, hdd-led, etc) fra kabinettet er montert feil vei (+ går til -).

Power knappen er kun en kortslutning, har ingenting å si hvilken vei den står. Samme med reset.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...