Gå til innhold

Hvordan forklarer kristne dette:


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Da venter vi på noen kristne her. Har ikke lest noen andre innlegg av Ducktoy, men tror det var ment som en spøk.

Vel, det er jo sånn det er, spøk eller ikke. Kristendomen er bygget på mer eller mindre blind tro - man kan godt spørre, men når det ikke finnes noe svar, er det alltid at mennesket er for "smått" til å kjenner Guds plan, det er over vår fatte-evne.

Lenke til kommentar

Ja.

 

Okei, det var kanskje litt i overkant lakonisk. Poenget mitt er at jeg er enig med deg. Jeg bare ønsket å kommentere bornagainatheists svar. Virket som han tok det seriøst, når det sannsynligvis var ment som en spøk. Men, det er som du sier, dessverre en del folk som bare lirer av seg denne standardfrasen fordi de, som du har påpekt, følger en religion som er basert på blind tro.

Endret av Kadmium
Lenke til kommentar

Men et godt spørsmål, hvorfor skal gud, som ettersigende styrer alt og kontrollerer alt, la sorte hull som er hundre millioner ganger større enn vår egen sol, med så enorm tiltrekknings kraft at selv lys bøyer inn mot hullet, la slike ting eksistere?

 

Og det som setter et enda større spørsmålstegn ved det hele er hvorfor han, med alle de milliarder på milliarder av stjerner å ta av, valgte seg ut et bitte lite folk på denne bitte lille planeten? Hvis dette hadde vært tilfelle, hvorfor valgte han ikke ut ALLE mennesker på denne jorden som sitt folk da? Hvorfor nøye seg med en av seks når han kunne fått alle beboerne som tilbedrer på denne bitte bitte lille planeten? Henger ikke på greip og til mer en ser av stjerner og planeter og antallet av dem til mindre og mindre blir denne kristne guden, som ikke engang klarer å overbevise en art alene på en stakkarslig liten planet om sin eksistens! For en flause! Har har han altså skapt millioner av milliarder av planeter og er ikke i stand til å rekrutere alle av den arten som er intellignet nok til å tilbe ham på en bitte liten planet engang!

 

Spinner vi litt videre på den så kan det faktisk hende at han har laget lignende planeter som våres på andre steder i universet med noen som er like intelligente som oss som også tilber denne kristne guden og jeg håper i såfall at han har lykkes bedre der, for det ville jo være temmelig flaut for en gud, som er mektig nok til å skape et så utrolig mangfold og antall av planeter og galakser, om han heller ikke der hadde en større tilhenger skare. Kanskje det er grunnen til at den kristne guden har mistet sin interesse for jorden? For han viser seg jo aldri mer her på jorden, ihvertfall ikke i samme grad som beskrevet i GT, så kanskje han driver å prøver det samme eksperimentet på en annen planet og har lykkes bedre der og at det er derfor vi ikke ser gjenkomsten til jesus, for han har valgt seg ut en annen og bedre planet å komme tilbake til, en med flere fans?

 

Artig tanke da. Så kan en jo spørre seg om vitsen med slike sorte hull. Vi antar at vitsen er at denne kjempe store planeten tilslutt får et så enormt trykk at den eksloderer og det vil da, etter noen milliarder år, dannes nye planeter og galekser av fragmentene fra dette sorte hullet (hvis jeg har forstått dette rett såklart...), akkurat som dannelsen av vår egen lille melkevei for x antall milliardfer år siden. Kanskje det er det som skjer når dommedag inntreffer? Kanskje det sorte hullet vi ser i dag engang var en galakse lik vår egen med en haug med tvilere på som fikk sin straff, eller kanskje dette er dommedag i oppfyllesle? Hvem vet....

 

Men det er slike ting som dette som virkelig får min tro på en gud, hvemsomhelst gud, til å falme skikkelig.... og som burde få de små grå i kristne hodet i omløp... :)

Endret av RWS
Lenke til kommentar
Jeg bare ønsket å kommentere bornagainatheists svar. Virket som han tok det seriøst, når det sannsynligvis var ment som en spøk.

Det var muligens ment som en spøk, men jeg har blitt vant til slike svar fra kristne, så det overrasker meg ikke om det var alvorlig ment.

 

Kristne snakker om "orden i universet" og hvordan det beviser Gud. Men da må vel uorden motbevise Gud også? Jeg ser i hvert fall ingen grunn til at Gud skulle styrte en komet, eller hva det var, i Jupiter nå sist uke.

Plager dette virkelig ikke kristne?

 

Håper noen svarer etterhvert.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...