Gå til innhold

Skaffe mobilt bredbånd?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Eller du kan velge å legge det til som en tjeneste til mobilabonnementet. Da fikser du alt på nettet selv og det er aktivert iløpet av 15 min.

Men krever at man har en mobil som støtter diverse nett for at det skal fungere skikkelig og ikke all programvare som hopper like lett mellom nettene hvis man er på farten f.eks.

Testet dette selv med et usb-modem (Huawei E220) fra Netcom og en Sony Ericsson K850i og kjørte den som modem via pc suite. Når jeg satt på toget mellom Bergen og Oslo så datt heller dekningen ut eller hvis jeg koplet til på edge så gikk den ikke opp til umts/hsdpa når det ble tilgjengelig. Modemet derimot hopper opp og ned etter hva som er raskest der man ferdes.

 

Mulig det var kun den som var dårlig.. har senere brukt HTC og de har fungert bedre på dette området.

Lenke til kommentar

Da kan du evt. bruke mobilen hvis den støtter edge/umts/hsdpa (jo flere, jo bedre) og bare ha mobilt bredbånd som tilleggstjeneste en liten stund.

Hvis du ikke har en mobil med den muligheten (i tillegg må den kunne fungere som et modem for datamaskinen) så kan du kjøpe et usb-modem til full pris og så et abo. uten bindingstid, men regn med å tale mellom 800 og 1.000 kr. for usb-modemet.

Lenke til kommentar

eventuelt kjøpe nytt abo som kun er for mobilt bredbånd og ha det i en telefon hvis du ønsker å være tilgjengelig på "hoved"-telefonen samtidig. modemet til telenor ligger vel på en rundt 1500 litt avhengig av butikk?

 

ellers er det å lage med binding og usb-dings gjort på 5 min så lenge du er kredittverdig og ønsker abo i 12 mnd

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...