Gå til innhold

kurs som gir arbeid


rambo555

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hovedmålet med kurset er å tilegne seg praktiske ferdigheter og teoretiske kunnskaper på en slik måte at deltakeren kan arbeide som hjelpearbeider i verkstedindustrien. I tillegg vil de få grunnleggende teoretiske kunnskaper i ulike fagretninger innen verkstedindustrien.

 

Deltakere skal også gis mulighet til å avlegge sertifiseringsprøve for sveisere etter NS-EN 287-1.

 

Kurset kan også gi fratrekk i kravet til praksistid for å kunne avlegge fagprøve som praksiskandidat.

 

Fagemner som gjennomgås på kurset

 

• Faglig helse miljø og sikkerhet

• Sveising med dekkede elektroder

• MAG/Rørtråd sveising

• TIG sveising

• Skjæring med acetylen og oksygen

• Yrkesregning

• Platebearbeiding

• Boring og gjenging

• Materiallære

• Teknisk tegning

• Sveisesertifikater

• Sertifikat for varme arbeider

 

Får mann noe jobbe etter å ha gått dette kurset?

Lenke til kommentar

jeg vet i alle fall i perioden som jeg tok meg et friår mellom vgs og uni så hjalp truckfører kurset jeg tok mye. Jeg fikk jobb nesten med en gang etter. Nesten alle typer lagerjobber krever i dag truckførerlappen.

 

Men det kurste ser ikke dumt ut. Det vil hjelpe deg sikkert, men ta en titt på stillings annonsene om de krever at du kan sveise. Krever de ikke dette så er det ike nødvendig med det kurset. Kanskje de krever mer data relatert som kunnskap i excel o.l.

Endret av Dammed
Lenke til kommentar

Selv så tok jeg et kurs i cisco-nettverksadministrering og fikk meg CCNP-sertifisering. Det gav jobb. Desverre var det noen faktorer som førte til at jeg måtte slutte igjen, men det er ikke poenget med historien min. Kurset kostet 70 000 og jeg fikk dekket 50 000 av NAV så det var en personlig invistering på toppen av det NAV var villig til å betale.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...