Gå til innhold

Lønn på helligdager?


Anbefalte innlegg

Hei, har jobba som deltidsansatt på den lokale butikken det siste året, og vi fikk beskjed om at lønnen kom den 10. men jeg pleier å få lønninga på konto ca 8-9.

 

Det har seg sånn at jeg resier på ferie 5. august til 12. aug.

Og den 10. er da på en mandag, altså 8-9, er på lørdag-søndag.

 

Så det jeg lurer på er om det er en mulighet at jeg kan få lønninga før mandagen?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-77do0b

Du får nok lønna på fredagen. Det er slik at lønn skal være innbetalt til den 10, altså kommer den dagen før for ditt vedkommende, fordi da er den inne til datoen blir 10. (litt rotete).

Dermed lønningsdatoen faller på en mandag, så får du den derfor på fredagen. Dette ble egentlig veldig så inn med tesje :hmm:

Lenke til kommentar
Du får nok lønna på fredagen. Det er slik at lønn skal være innbetalt til den 10, altså kommer den dagen før for ditt vedkommende, fordi da er den inne til datoen blir 10. (litt rotete).

Dermed lønningsdatoen faller på en mandag, så får du den derfor på fredagen. Dette ble egentlig veldig så inn med tesje :hmm:

 

Lønninger kan settes til utbetaling på hvilken som helst dato, hvis det står i arbeidskontrakt at utbetaling er den. 10

så kan man sette forfall til den 9. i (nett)banken, automatisk overføring.

 

Nå vet jeg ikke hvilke rutiner bedriften din har ang. utbetalinger av lønninger men i verste fall er pengene på kontoen på søndagskveld. Hadde den 10. vært på en lørdag/søndag så da har du krav på å få lønn på fredag, mener huske.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...