Gå til innhold

Diskusjonstråd: Olympus & Panasonic MicroFourThirds (+ FourThirds)


Anbefalte innlegg

Jeg kan få 7-14 for ca. 8600,- , men objektivet er såpass nytt at jeg venter på at det skal havne på bruktmarkedet. Det er ingen hast for min del å kjøpe det, ettersom jeg fortsatt har mye å lære om andre objektiver som jeg nylig har anskaffet. De siste endringene i valutakurs er ikke akkurat positive heller, og det kan være greit å ha litt is i magen en stund.

 

Det er forøvrig veldig gøy å eksperimentere med Samyang 7,5 mm. Det gir veldig mange nye kreative uttrykk som jeg ikke nødvendigvis ville sett på egen hånd.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

 

 

Sikler på det,

Godt at det er vanntett da ;)  Når og hvorfor begynte egentlig folk flest(?) å sikle på i stedet for å sikle etter?

 

Kom samtidig med PRO serien som tåler det !

 

Har du vært ute å badet?

 

Ja men holdt det over vannet, derimot fikk det seg en dusj av 2 flotte modeller med hvert sitt vanngevær som hadde overraskende bra rekkevidde.

Lenke til kommentar

 

 

 

 

Sikler på det,

Godt at det er vanntett da ;)  Når og hvorfor begynte egentlig folk flest(?) å sikle på i stedet for å sikle etter?

 

Kom samtidig med PRO serien som tåler det !

 

Har du vært ute å badet?

 

Ja men holdt det over vannet, derimot fikk det seg en dusj av 2 flotte modeller med hvert sitt vanngevær som hadde overraskende bra rekkevidde.

 

Var det 12-40 f2.8 pro som døde? Uansett kjipt, men det er nå både garanti og reklamasjon. Du får temme modellene dine litt bedre neste gang :)

Lenke til kommentar

 

Jeg kan få 7-14 for ca. 8600,-

 

Hvor da?

 

AtW

 

Japan - er her ut måneden. Det lønner seg fort å reise hvis man kjøper ett eller flere av de dyrere objektivene, pluss at man får turen og opplevelsene også. Ved bestilling over nett og frakt til Norge med mva går dessverre vinningen opp i spinningen, så det er egentlig bare hvis man reiser selv at det er vits å gjøre det.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

Jeg kan få 7-14 for ca. 8600,-

 

Hvor da?

 

AtW

 

Japan - er her ut måneden. Det lønner seg fort å reise hvis man kjøper ett eller flere av de dyrere objektivene, pluss at man får turen og opplevelsene også. Ved bestilling over nett og frakt til Norge med mva går dessverre vinningen opp i spinningen, så det er egentlig bare hvis man reiser selv at det er vits å gjøre det.

 

 

Hmm, jaggu, man får den faktisk til den prisen i Hong Kong også, syntes den hadde ligget over, men får den til 8400 som gråimport. Er det "offisiell utgave" til den prisen? Ser den ligger til ca 1000-lappen mer på amazon.jp og det er med en rabatt fra utsalgspris.

 

AtW

Lenke til kommentar

 

 

 

Jeg kan få 7-14 for ca. 8600,-

 

Hvor da?

 

AtW

 

Japan - er her ut måneden. Det lønner seg fort å reise hvis man kjøper ett eller flere av de dyrere objektivene, pluss at man får turen og opplevelsene også. Ved bestilling over nett og frakt til Norge med mva går dessverre vinningen opp i spinningen, så det er egentlig bare hvis man reiser selv at det er vits å gjøre det.

 

 

Hmm, jaggu, man får den faktisk til den prisen i Hong Kong også, syntes den hadde ligget over, men får den til 8400 som gråimport. Er det "offisiell utgave" til den prisen? Ser den ligger til ca 1000-lappen mer på amazon.jp og det er med en rabatt fra utsalgspris.

 

AtW

 

Ja, det er offisiell utgave - Amazon.jp er litt dyrere for 7-14mm enn i kamerabutikker i dette tilfellet, men ofte får du like bra utgangspris hos dem. Husk også å trekke fra japansk mva (8 %, blir 10 % fra neste måned av) på prisen som vises hvis det ikke allerede er gjort.

 

http://kakaku.com/item/K0000775859/?lid=ksearch_kakakuitem_image

Lenke til kommentar

Har vel sine fordeler og ulemper, kjøper litt her og der etter behov. Min erfaring med mFT-objektiver er at det aldri har vært noe trøbbel med de (enten det, eller så er jeg veldig ukritisk :)), noen ting kan du spare svært mye på, planlegger feks å kjøpe panas kompakte 35-100 når jeg er i Hong kong, koster vel omlag 1500, det er MYE billigere i norge (fordi det er en linse fra et kit-sett, og det får du ikke kjøpt her), med dagens kurs er innsparingspotensialet lavere enn det har vært tidligere dog.

 

AtW

Lenke til kommentar

 

 

 

 

 

Sikler på det,

Godt at det er vanntett da ;)  Når og hvorfor begynte egentlig folk flest(?) å sikle på i stedet for å sikle etter?

 

Kom samtidig med PRO serien som tåler det !

 

Har du vært ute å badet?

 

Ja men holdt det over vannet, derimot fikk det seg en dusj av 2 flotte modeller med hvert sitt vanngevær som hadde overraskende bra rekkevidde.

 

Var det 12-40 f2.8 pro som døde? Uansett kjipt, men det er nå både garanti og reklamasjon. Du får temme modellene dine litt bedre neste gang :)

 

Ingenting som døde her, det er ett av markedes beste værtettet kamera og objektiv.

 

post-46959-0-29149100-1441533660_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Nå er det heldigvis svært lite som kan gå galt med objektiver som vil være dekket av en garanti. Det viktigste er at man sjekker at alt fungerer og bildene blir bra ved alle innstillinger før man reiser hjem. O-ringen på værtettede objektiver bør man også selvfølgelig inspisere og se/føle om den har hakk eller skader.

Lenke til kommentar

Nå er det heldigvis svært lite som kan gå galt med objektiver som vil være dekket av en garanti. Det viktigste er at man sjekker at alt fungerer og bildene blir bra ved alle innstillinger før man reiser hjem. O-ringen på værtettede objektiver bør man også selvfølgelig inspisere og se/føle om den har hakk eller skader.

 

Ja, men det er jo bare et par av pakningene man kan se? Det er jo mye snakk om decentering, og forskjeller fra utgave til utgave på nett, men jeg må innrømme jeg aldri har oppdaget noen problemer, selv om jeg har endel objektiv, men det kan være fordi jeg ikke er flink nok til å merke det.

 

AtW

Lenke til kommentar

 

Nå er det heldigvis svært lite som kan gå galt med objektiver som vil være dekket av en garanti. Det viktigste er at man sjekker at alt fungerer og bildene blir bra ved alle innstillinger før man reiser hjem. O-ringen på værtettede objektiver bør man også selvfølgelig inspisere og se/føle om den har hakk eller skader.

 

Ja, men det er jo bare et par av pakningene man kan se? Det er jo mye snakk om decentering, og forskjeller fra utgave til utgave på nett, men jeg må innrømme jeg aldri har oppdaget noen problemer, selv om jeg har endel objektiv, men det kan være fordi jeg ikke er flink nok til å merke det.

 

AtW

 

Den eneste måten å teste de interne pakningene på er å utsette objektivet for vann, noe som ikke er spesielt smart siden vannskader faktisk ikke dekkes av garantien. "Værtett" er ikke det samme som "vanntett" og det er grenser for hvor mye vann det skal tåle i utgangspunktet.

Lenke til kommentar

Jeg fikk ikke dekket fuktskade i mitt E-M5 som hadde fått kondens/vannskade i nedre del av huset.
Så når jeg bytter batt så detter dato.minnet ut og må settes inn hver gang

Irriterende - men ellers​ funker det.
Grunnen til at det ikke ​gikk på garantien var at alle pakninger ble skjekket og funnet OK!...?????

Jeg ble litt skuffet.
Kjøpte med nytt hus + to nye Pro objektiver så nå smiler jeg igjen.
Og så har jeg e​​tt hus til skikkelig møkkajobber/uøverent bruk.

Broder​

 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...