Gå til innhold

Bruke 2 lydkort samtidig?


Anbefalte innlegg

Skal kjøpe meg Acoustic Energy Aego M høyttalere, Disse har ikke headsett utgang. Noe som er i grunn ganske kjedelig.

 

Tenkte å kjøpe meg nytt lydkort også for å få ut den beste lydkvaliteten fra Aego høyttalerne, tenkte å kjøpe dette: Onkyo WAVIO SE-90PCI. Dette skal jo være et ganske bra phono utgang lydkort, men det har ikke minijack utgang for headsett.

 

Så det jeg lurer på er om jeg kan bruke det integrerte lydkortet i mitt hovedkort for headsett når jeg ønsker å bruke det, og Onkyo lydkortet til høyttalerne?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

det er line-in / aux input. Altså signal inn.

 

Fant ut at i nødstilfelle så kan man bare deaktivere det ene og aktivere det andre lydkortet i kontrollpanelet. Slik at dem få gangene jeg skal bruke headsett så kan jeg gjøre det.

 

Men spm er egentlig, om jeg kan drive begge samtidig?

Endret av Dammed
Lenke til kommentar

På forsiden ligger volum/av-på-knapp og utgang for 3,5 mm hodetelefoner. Avanserte kontroller mangler. Settet har bare en pot-bryter for volum, som også fungerer som av/på-knapp. Det er nesten obligatorisk å levere slike produkter med fjernkontroll i dag, men dette er ikke inkluder

564_forsterkersubbknapp.jpg

men ja du kan bruke 2 lydkort på engang. bare definer hva som bruker hva så

Endret av -Night-
Lenke til kommentar
Inputs:

3 x RCA Phono - Line level

1 x Stereo Mini jack - Line level

 

Outputs:

3 x Speaker terminals

http://www.acoustic-energy.co.uk/Product_r...ries/Aego_M.asp

 

også whathifi:

http://www.whathifi.com/Review/Acoustic-En...M-System/Specs/

 

Og leser du forumtården til testen ser du at flere brukere skriver det samme. HW skrev feil i reportasjen.

 

 

Men det er ikke mulig å definere begge til alt? Evt konfiguere at lydkortet i hovedkortet deaktiverer onkyo lydkortet når noe blir plugget inn, og at det aktiverer onkyo lydkortet når ingenting er tilkoblet?

Lenke til kommentar

hvis du mener at jeg skal bruke det på det bildet du linket til så blir det feil mtp at det er en input, altså signal inn, denne er laget for å koble til en mp3 spiller e.l.

 

Hvis du mente bak på lydkortet så er det en grunn til at jeg kjøper onkyo lydkortet og det er få best mulig signal til høyttalerne. Og på det så er det ingenting jeg kan splitte for å få muliget for headset.

Lenke til kommentar

er en grunn til at jeg kjøper AE, det er jo fordi creative og logitech skal ikke kunne måles med dem. Har ikke hørt AE Aego M ennå, men takk og lov for 14 dagers angrefrist. Regner med at når en HiFi produsent lager data høyttalere så blir de bra. <De burde bli det i alle fall.

 

Men ja, jeg vurderer å kjøpe Creative GigaWorks T3 for å sammenligne og så sende tilbake en av de. Men det blir vel heller litt misbruk av angreretten... :whistle:

Lenke til kommentar

Jeg brukte en stund to lydkort i PC'en min (TerraTec Aureon 5.1 og det integrerte på HK). Jeg gikk ganske greit å bruke begge samtidig så lenge du spilte lyd fra to programmer. Som standard sender Windows-programmer DirectSound-lyd til enheten som er definert i kontrollpanelet (KP -> Lyd -> Lyd -> Standardenhet). Så da lot jeg TerraTec-kortet stå som standard der.

Samtidig har du mulighet til å velge avspillingsenhet i de fleste seriøse lydprogrammer. Denne pleier å stå på 'Primær lyddriver' eller liknende, men samtidig er alle lydenhetene på PC'en listet der. Så da var det stort sett en smal sak å skifte mellom det integrerte (som var koblet til fronten) og TerraTec-kortet i sanntid.

I tillegg kan du få lyd på begge enhetene ved å først fyre opp et program som står på 'Primær lyddriver', samtidig som du bruker et annet program som står på den andre lydenheten din (musikk på anlegget og porr på headsettet :whistle: ).

 

Men alt dette blir vel omtrent det samme som du har funnet ut at du kan gjøre i kontrollpanelet. I WinAmp kan du gjøre det i Preferences -> Plugins -> Output -> Nullsoft DirectSound Output.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...