Gå til innhold

[Løst]Trenger ny mp3 spiller, vurderer sony NWZX 1050


Anbefalte innlegg

Spillerinfo:

-Kapasitet. Hvor mange GB?

8+

-Batteritid?

20-25timer +

-bruksområde (eks trening, buss. En spiller med 5" skjerm egner seg ikke på trening, men er overlegen på buss)

Kommer til å bruke den på buss til og fra skolen som er ca. 40min hver vei, og sikkert litt på skolen/hjemme

-Skjermstørrelse

Ikke så veldig viktig, men 3-5" regner jeg med

-Lydformater

Bare mp3 trur jeg.

-Video?

Ikke så viktig, har en mobiltelefon jeg fint kan se video på.

 

-Tilkoblingstype og software? En del spillere fungerer ikke på linux/mac. Noen vil kanskje ikke bruke software men drag and drop, mens andre vil bruke WMP.

Bruker windows, vil helst ha drag and drop.

 

-Tilbehør?

Trenger ikke noe spesielt med tilbehør, men noe å ha den i så man slipper mye riper kunne vært greit.

 

-Brukervennlighet? Kanskje en du avhengig av norske menyer, eller den må kunne brukes i lomma.

Den burde helst kunne bli brukt i lomma.

-Touchskjerm? vanlige knapper?

Ikke så viktig, men har ikke noe imot touchskjerm så lenge jeg kan skifte sanger imens den er i lomma.

-Radio?

Nei ikke så viktig, men om det er mulig å laste ned podcasts til spilleren hadde det vært bra.

-wifi? og hvorfor wifi? spillere bruker wifi forskjellig, og selv om en spiller har wifi er det ikke dermed sagt at du kan surfe med den.

Har ikke veldig bruk for det, tilfelle bare for å være på youtube.

 

-Andre ting kan tenkes ut selv. kankje hører du dårlig på ett øre og vil ha en spiller med pan/balance. Kanskje ser du dårlig og trenger en med stor skrift. Kanskje vil du ha spill? Bare du vet.

Ikke noe spesielt jeg kan tenke på.

 

Vil helst ikke bruke mer enn 2000kr.

 

Sett litt på denne http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=481636 , noe som har erfaring med den? Og hva er bra/dårlig med den i forhold til mitt bruk?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+89234341

On podcasts er et viktig kriterium ville jeg nok sett på en ipod (touch eller nano) ja. Sonyen har bedre lydkvalitet enn ipodene, samt direktenedlasting av podcaster over wifi, men den funksjonen er litt buggy og ikke helt perfeksjonert. Du må bruke itunes da, men itunes er (IMO) det beste podcatcher programmet som finnes. Om du ikke hører på veldig mange podcasts er det ikke like viktig at alt ordner seg automatisk (med itunes/ipod laster den ned automatisk, overfører ved sync, husker posisjon om du gjør noe annet i mellomtiden, og sletter ferdighørte podcaster fra spilleren) og du klarer deg med sonyen. KOmmer egentlig an på hva som er viktigst; podcasts eller musikk.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...