Zapticon Skrevet 31. juli 2009 Skrevet 31. juli 2009 Haha, are you kidding me? Rap har lyriske tekstar og ofte ei melodilinje som går att, i tillegg vert det faktisk brukt instrument og ein kan gjenkjenna ein beat. Nemn eitt element rap har som noisecore også har.
Inaktivbruker_101125 Skrevet 31. juli 2009 Skrevet 31. juli 2009 Nei, noise er ikkje musikk. Noise er nettopp det, støy. Etter mi meining skal musikk innehalde ein del element før det kan kallast nettopp musikk. Husk at det der er din personlige mening, noe som ikke er fasit. Så det blir feil å si at det ikke er musikk.
Zapticon Skrevet 31. juli 2009 Skrevet 31. juli 2009 Arg, I know. Det finst ingen definisjon på musikk, musikarar over heile verda har visstnok diskutert fram og tilbake om kva som er musikk og ikkje. Ein påsto at total stillhet var musikk, og delvis så har han rett, for stillhet er ein stor del av musikk faktisk. Men anyway, mi meining er iallfall at noiscore og dette greiene ikkje er musikk, ikkje i mine øyre. Musikk treng å vera meir organisert etter mi meining, og ha ein meir tydeleg beat og tempo. I tillegg til ei god og tydeleg melodilinje samt harmoni. Spesielt sistnemnte meiner eg er viktig.
Kakofoni Skrevet 31. juli 2009 Skrevet 31. juli 2009 Zapticon, disse idealene hadde mennesket på 1800-tallet. Så kom Wagner, og så kom Schönberg. Det har seg nemlig slik at sikkert mye av den musikken du hører på i dag, blir forbedret ved bruk av støyfaktorer. Og hvordan kan musikk bli bedre av å få mer av noe som ikke er musikk? Se for deg for eksempel Sonic Youth være perfekte harmonisk og melodisk. De hadde vært tidenes dølleste band! Og tenk pønkrocken; grøss og gru. Dessuten skal ikke musikk defineres. Det finnes ingen "formel" som forteller deg hva som er bra musikk eller ikke.
Vertical^ Skrevet 31. juli 2009 Skrevet 31. juli 2009 Nye plata til Eminem (Relapse). Er visst bare jeg som liker den i min klasse. Synes fyren er genial
Inaktivbruker_101125 Skrevet 31. juli 2009 Skrevet 31. juli 2009 Jeg er motstander av å kalle total stillhet for musikk - da det ikke er noen form for lydbølger som treffer trommehinnen som kan omdanne dette til musikk i hjernen vår. Det blir som å kalle en oppsist tallerken for en middag for to.
Zapticon Skrevet 31. juli 2009 Skrevet 31. juli 2009 Ja, musikk KAN bli forbetra ved bruk av støy, til dømes ved gitarar med vreng eller liknande, men kun støy? Nei, då må det meir til. Det finst ei grense. Just for the record, eg meiner ikkje sjølv at stillhet er musikk, men det er ein artig tanke mtp at stillhet er ein stor del av musikk, spesielt klassisk musikk. Men kun stillhet er ikkje musikk, det er eg einig i. Det viser faktisk at musikk kan verta betre av noko som ikkje er musikk i seg sjølv, hah
Kakofoni Skrevet 31. juli 2009 Skrevet 31. juli 2009 Jeg er motstander av å kalle total stillhet for musikk - da det ikke er noen form for lydbølger som treffer trommehinnen som kan omdanne dette til musikk i hjernen vår. Det blir som å kalle en oppsist tallerken for en middag for to. Men musikk er ikke lydbølger - musikk er en opplevelse og noe som stimulerer hjernen vår. Det har ingenting med lydbølger å gjøre. For øvrig får jeg ingenting ut av total stillhet, men om det ikke er noen som helst form for stillhet får jeg heller ikke noe ut av det. Claude Debussy sa "musikk er stillheten mellom tonene", og selv om jeg jo er imot å definere musikk så synes jeg han har et aldri så lite poeng der. 1
Zapticon Skrevet 31. juli 2009 Skrevet 31. juli 2009 Claude Debbusy var genial, og han har heilt rett. 1
sandinista Skrevet 31. juli 2009 Skrevet 31. juli 2009 Nye plata til Eminem (Relapse). Er visst bare jeg som liker den i min klasse. Synes fyren er genial Den der radiosangen er hvertfall fengende Kan vel trygt si at jeg er den eneste av dem jeg kjenner som faktisk liker
Dinosauromann Skrevet 31. juli 2009 Skrevet 31. juli 2009 (endret) Se filmen hos Youtube Endret 31. juli 2009 av oln
*F* Skrevet 31. juli 2009 Skrevet 31. juli 2009 Det tåget vist lenger freme er ikke typisk Noicecore, finn noe skikkelig noisecore og dere vil se det er musikalske elementer inblandet. Hører dog ikke på sjangeren selv, men etter hva jeg har lest på diverse relaterte websider er IKKE det toget noisecore. Vel, så til defenisjonen av musikk, musikk er lyd satt i system. Kan stillhet være musikk? Nei, total stillhet alene kan ikke være musikk, men total stillhet mellom lyder kan være en del av musikken, først når det er mer en en lyd er det system i den, og da kan det kalles musikk.
Zapticon Skrevet 31. juli 2009 Skrevet 31. juli 2009 Hehe, trur det toget var eit slags forsøk på å vere morsom. Lyd sett i system, hmm, ikkje så dum den faktisk.
Bango Skrevet 31. juli 2009 Skrevet 31. juli 2009 Se filmen hos Youtube Ingen av vennene mine som liker det. Blir sur på de av alt de går glipp av.
Semic Skrevet 31. juli 2009 Skrevet 31. juli 2009 Har veldig trøbbel med å finne andre som liker Riverdance, noe eg synes er merkelig siden det er helt fantastisk kult... Se filmen hos Youtube
thesinner Skrevet 2. august 2009 Skrevet 2. august 2009 Enig, Velvet Underground er noe av det beste som finnes! Sliter med å få med meg venner på dubstep-konsert :/ Se filmen hos Youtube
Newklear Skrevet 2. august 2009 Skrevet 2. august 2009 Kom på en til! Hører en del på klassisk musikk, hver gang jeg nevner dette til folk blir de veldig skeptiske.. Dog, skepsisen stopper når jeg lar dem høre skikkelig klassisk musikk.. +1!!!! Folk eier ikke smak! : ( Men blir litt redd av meg selv og når jeg sitter i mørket og hører på Toccata And Fugue i forskjellige varianter klokken 4 om natten xD (for de som ikke vet det er det det skumle piano-stykket som er i alle skrekkfilmer)
*F* Skrevet 2. august 2009 Skrevet 2. august 2009 (endret) thesinner: Bass sporet var jo ihvertfal kult. Folk eier ikke smak! "Newklear eier ikke smak!" sier vel "Folk" . Endret 2. august 2009 av Dj_Evelen
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå