Gå til innhold

Trenger hjelp i RAM-jungelen og Kabinett jungelen + vifte


Anbefalte innlegg

Tenkte å kjøpe XP 2500 barton og et Asus A7N8X Deluxe og har tenkt og overklokke litt. ca 10-15% sannsynligvis luftkjølt.

Trenger ogsåen harddisk men kjenner noen til 137 gb problematikken? får jeg ikke brukt mer? kjører win xp.

Hva slags ram bør jeg kjøpe. 512mb en brikke som bør tåle litt varme/overklokking men ikke alt for mye over de billigste twinmos? og hvilken standard bruker jeg til dette kortet? 333? 400? 3200?pc800? sdram? skjønner ikkenoe av dette lenger... Skulle gjerne også hatt et litt/ mye ferdig støydempet kabinett som ikke koster noe særlig mer enn 1000 kroner mini/miditower. Og tilslutt var det prosessorvifte...hjeeelp! :roll:

 

Tusen takk!!!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Bytt ut A7N8X kortet med Epox 8RGA+ eller Abit sitt nyeste nforce2 kort (som jeg ikke husker hva heter i øyeblikket men er versjon 2.0).

Minne Twinmos med Winbond PC3200 cas2.5 er greie brikker som lar seg klokke greit.

Kjøler Swiftech MCX462+ med en 120mm vifte adatpter og en 120mm vifte. (Meget grei løsning, stille og samtidig effektiv).

Kabinett: Hvilket som helst Lian Li, med utdragbart brett til å montere hovedkort på.

 

Det er min anbefaling :)

 

Andy

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...