Gå til innhold

Hjelp med valg av desktop erstarter (bærbar)


Anbefalte innlegg

dette er også posted på itavisen, men dårlig respons (http://www.itavisen.no/forum/post/1206382/)

 

Hei.

 

 

Jeg driver mye med gaming og har en passe kraftig stasjonær pc jeg pleier å pakke ned i bilen og dra med meg bort relativt ofte, noe jeg begynner å bli mer eller mindre lei av.

 

 

derfor er jeg nå ute etter en grei bærbar pc

 

Ønsker at den skal kunne kjøre spill som cod4 på høy oppløsning ganske glatt (om dette krever for mye penger så vil jeg fortsatt ha noen forslag)

 

er veldig lite fan av ekstra stasj på bærbare som webcam, fingerprint osv.

 

størelsen er ikke viktig, den kan være stor og tung om nødvendig, uansett bedre enn stasjonær og er ikke opptatt av baterilevetiden. Numpad er et +

 

bluray støtte og operativsystem er noe jeg helst ikke vil ha ettersom dette gjerne øker prisen et par lapper.

 

Hdmi er et stort pluss, ganske glad i å koble opp får å se filmer på tv-en.

 

hmm adder mere fortløpende som jeg kommer på det.

 

 

Kan koste fra rundt 8-12k (muligens mer)

 

 

Edit:

 

sett litt på forskjellig utvalg som 15k pc-en multicom, xps og alienware.

 

når jeg så på for eksempel nyeste alienware pc-en m17x om jeg ikke tar feil, med stort sett alt det billigste når jeg skippa igjennom på den amerikanskje siden og endte på ca 11-12k etter å ha brukt google for å skjekke.

 

det jeg lurer på er hva det vil koste og bestille en bærbar fra utlandet? og hvilke ulemper det eventuelt vil gi...

Endret av zips
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

(Er ikke helt inn i laptop merkedet akkurat nå, men kan da litt.)

 

Dell/Alienware kommer alltid fra utlandet, men du får norsk service (ikke på XPS/Alienware ala m17x).

Jeg ville heller ikke satt alt på det billigste. Alienware er alltid overprisa, så du burde kanskje gå for en annen modell. Kanskje Studio XPS 16? Tror de har ordnet de fleste "spedbarnsykdommene" nå. Den har også HDMI utgang + BD hvis du setter på det.

 

Videre sitter jeg med Datakjeden bladet foran meg, og kom over en maskin som bør dra Cod4 ganske bra, for ikke å si lett. 16'' HD skjerm, ikke BD. - 6995 kr.

 

I samme bladet har de enda en Asus modell, Asus G50V, som de kaller "Den ultimate gamer maskin", men kan ikke se at den er så mye bedre en den over, 1 GB mer RAM og sikkert litt raskere klokkehastighet på GPU'en. 11 495,- kr.

 

Ingen av disse har HDMI utgang, de har faktisk VGA av alle ting, men tror du kan bruke adaptre for å gjøre det om til HDMI. Det blir selvfølgelig ikke samme kvalitet -.-

 

De har også en maskin til 13 000,- som blir annonsert med "Ekstrem gamer PC", og den er uten tvil bedre enn de to andre Asus'ene. BD og HDMI utgang. 4 GB RAM, 2x500 GB harddisk så du kan sikkert fikse RAID (om det er nødvendig), HD4670 kort med 1 GB dedikert minne. 18,4'' "WUXGA LED" skjerm. 12 995,-.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...