Gå til innhold

LCD eller CRT?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Nå som LCD teknologien har kommet så langt ser jeg ikke vitsen i å kjøpe noe annet. LCD skjermer har mye bedre skarpet og den flimrer ikke. Er også mye bedre for øynene.

En god LCD skjerm til alt, inkludert spilling er Hitachi CML175SXW. Den finner også i svart utførelse, da med en B på slutten av navnet. De har vist linket til en test av den på OCshoot. :roll:

Lenke til kommentar

Min erfaring er at spart plass og strøm er eneste grunnen til å kjøpe en LCD skjerm idag. CRT er billigere og gir bedre bildekvalitet, særlig i spill.

 

Jeg bruker begge deler daglig, blandt annet Dell sin 20" toppmodell, og 18" fra hp/compaq. Ingen av disse kan måle seg med CRT'en jeg har hjemme, men til generell Windows bruk er de helt greie.

Lenke til kommentar

Når det gjelder 'bang for the buck' får du utvilsomt mest for pengene hvis du velger CRT.

 

For f.eks. 4000 idag får du en super CRT-skjerm eller en 'helt grei' LCD.

 

En annen greie som spesielt gamere bør tenke på er at en LCD er laget for en viss oppløsning (har et fast antall punkter) og når du spiller er du avhengig av å bruke den oppløsningen for at ting ikke skal blir fuzzy. På en CRT derimot kan du jo variere oppløsningen alt etter hvor bra de enkelte spillene yter på din PC.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...