Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

DC ulovlig i Norge?


Anbefalte innlegg

Trodde det var ulovlig å vise til spesifikk programvare og direkte linker opp til disse.

Men at det er ulovlig å få noen til å koble opp mot en privat hub synes jeg er helt paranoia i fra hw.no sin side. Skriver denne posten da min tidligere tråd ble stengt grunnet posting av dc url. Ser ikke helt grunnlaget for dette da DC jo ikke er ulovlig programvare eller er det det?.

 

:roll:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Retningslinjene, pkt 6:

Det er forbudt å komme med informasjon som kan lede til piratvirksomhet. Det omfatter også informasjon om bruk av diverse modchips og lignende for konsoller. Videre er det forbudt å annonsere, reklamere eller informere om emulatorer. Det er forbudt å gi spesifikk informasjon om hvor en kan laste ned spesifikk musikk, film, programvare etc. fra filesharing-hubber, videre er det forbudt å komme med direkte reklame for hubber. Utsagn som "på hub xxx.xx finner du spesifisert warez" er ikke tillatt.

Retningslinjer er retningslinjer. De har ingenting med norsk lov å gjøre, men bestemes av de som drifter forumet. Om du er imot dem står du fritt fram til å poste et annet sted i stedet. Men skal du poste her må du godta dem.

Lenke til kommentar

Dc er ikke ulovlig programvare.

Det er forskjell på norsk lov og retningslinjene på hw.no. At det ikke skal postes linker til dc hubber er et valg som hw.no har gjort, og har full anledning til å gjøre. Årsaken til det er at man ønsker å holde forumet så seriøst som mulig og hindre at det blir en tumlepalss der man kan finne ut hvor man får tak i warez.

 

Forumet er ikke en rettighet, men et tilbud. Liker man ikke tilbudet står man fritt til å finne et annet tilbud. Godtar man tilbudet, godtar man også de retningslinjer som til enhver tid som gjelder, og ikke minst å sette seg inn i dem og følge dem.

Lenke til kommentar

" videre er det forbudt å komme med direkte reklame for hubber."

 

Leste faktisk rettningslinjene før jeg postet den posten,men la desverre ikke merke til foran nemnte linje. Dessuten så jeg 2 lignende poster på forumet,som var ganske gamle og lange.Det viser seg i dag at også disse er stengt nå da.Men men, gjort er gjort..

Lenke til kommentar

Jeg synes personlig at det var et ganske "legalt" spörsmål angående DC, hvorvidt det er lovlig å bruke eller ikke.

Det handler vel mest om applikasjonen i seg selv og ikke om noen slags piratvirksomhet.

Programmet er helt ypperlig OG lovlig hvis man bruker det på riktig måte.

Selv bruker jeg det for å hente og se på diverse private/hjemmelagde bilfilmer, og det er ikke noe ulovlig med det.

 

Er litt for mange wannabe-webpoliti på dette forumet synes jeg...

 

//Chris

Lenke til kommentar
"]Er litt for mange wannabe-webpoliti på dette forumet synes jeg...

Er nok heller du som er wannabe-løkpølse. Les spørsmålet som ble stilt i starten av denne tråden litt nøyere før du begynner å rakke ned på andre brukere. Denne tråden handlet om hvorvidt det er lov å linke til andre hubber eller ikke, ikke om hvorvidt dc er lov eller ikke.

Lenke til kommentar

Det er ikke ulovlig å nevne en hub addresse der alle brukerene kun deler lovlige filer. Men finnes det? Det er ikke noe problem å diskutere dc som program, siden det faktisk kan brukes "lovlig" også.

 

Når det gjelder wannabe politi, så er det i alles interesser at retningslinjene følges. Ta f.eks. avartarer. Hvis det begynner å skli ut så tar det nok ikke lenge før muligheten for å ha avartar forsvinner.

Lenke til kommentar
"]Er litt for mange wannabe-webpoliti på dette forumet synes jeg...

Er nok heller du som er wannabe-løkpølse. Les spørsmålet som ble stilt i starten av denne tråden litt nøyere før du begynner å rakke ned på andre brukere. Denne tråden handlet om hvorvidt det er lov å linke til andre hubber eller ikke, ikke om hvorvidt dc er lov eller ikke.

 

Hele argumentet ditt faller jo bort ettersom du går til motangrep med samme type moral som du mener jag brukte.. kanskje fordi du föler deg truffet..?

 

Jeg leste spörsmålet, og topicen var "DC ulovlig i Norge?" vilket var det tok utgangspunkt i, og utifra det jeg har lest så har han ikke skrevet noe "ulovlig" utover det, men et spörsmål som fortjener like mye respekt som alle andre spörsmål, og da svarer man vettig.

Ettersom hw.no ikke "kan" sjekke hva slags programvare som brukerne deler på en spesifik hub så kan disse ikke postes i forumet.

 

Angående wannabe-webpoliti så mener jeg man rapporterer posten til en moderator istedetfor å "bumpe" den opp som fölge av at man poster i den.

Det er vel best for alle..?

 

Jeg beklager til dere som fölte dere truffet av det jeg skrev.

 

//Chris

Lenke til kommentar
http://www.programmer.no/nyheter/mai/2003/122.html

 

Er ikke dette også litt på kanten, eller berøres ikke programmer.no av rettningslinjene til forumet og resten av hw.no nettverket?

jeg vil ikke si det er på kanten. Her er det snakk om at noen bryter seg inn på din pc uten lov. Dette kan ramme både de som bruker p2p lovlig og de som laster ned ulovlige ting derfra. Skal de uskyldige da bli angrepet? nei, og derfor kommer det slike programmer noe som programmer.no må skrive noe om.
Lenke til kommentar
"]Hele argumentet ditt faller jo bort ettersom du går til motangrep med samme type moral som du mener jag brukte.. kanskje fordi du föler deg truffet..?

Akkurat nå skjønner jeg ikke en dritt av hva du mener. Hvilket argumet er det som faller på sin egen urimelighet? Hadde folk vært litt klarere i utsagnene sine hadde det vært litt lettere og svare også.

 

Jeg leste spörsmålet, og topicen var "DC ulovlig i Norge?" vilket var det tok utgangspunkt i, og utifra det jeg har lest så har han ikke skrevet noe "ulovlig" utover det, men et spörsmål som fortjener like mye respekt som alle andre spörsmål, og da svarer man vettig.

Ettersom hw.no ikke "kan" sjekke hva slags programvare som brukerne deler på en spesifik hub så kan disse ikke postes i forumet.

Ok, så du mener at de andre svarene her ikke var "vettige" nok, så derfor postet du et svar selv. Igjen, gidder du å være litt klarere i uttalelsene dine?

 

Angående wannabe-webpoliti så mener jeg man rapporterer posten til en moderator istedetfor å "bumpe" den opp som fölge av at man poster i den.

Det er vel best for alle..?

Nå kan jeg ikke se at det er postet noe "ulovlig" i denne posten, så da må det jo være helt legalt å poste selv i den også?

Lenke til kommentar
http://www.programmer.no/nyheter/mai/2003/122.html

 

Er ikke dette også litt på kanten, eller berøres ikke programmer.no av rettningslinjene til forumet og resten av hw.no nettverket?

jeg vil ikke si det er på kanten. Her er det snakk om at noen bryter seg inn på din pc uten lov. Dette kan ramme både de som bruker p2p lovlig og de som laster ned ulovlige ting derfra. Skal de uskyldige da bli angrepet? nei, og derfor kommer det slike programmer noe som programmer.no må skrive noe om.

 

Men det oppfordrer jo til økt piratvirksomhet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...