Gå til innhold

Godt betalte jobber, uten tradisjonell utdannelse


Anbefalte innlegg

Jeg, som mange andre er usikker på hva jeg ønsker å gjøre videre i livet. Jeg er utdannet barne- og ungdomsarbeider, men jeg er på ingen måte sikker på om jeg vil jobben innenfor det feltet, resten av livet. Dårlig lønn gjør jo den utdannelsen noe uatkraktiv.

 

- Hva slags godt betalte jobber finnes det, som ikke krever noe spesiell utdannelse? (Uansett område)

- Hvordan kan man bruke sin "lille" fagarbeider-utdannelse, til å tjene gode/bedre penger?

 

Kom gjerne med forslag, erfaringer eller annen interessant info. Legg gjerne til lønn, og lønnsmulighetene til de forskjellige jobbene.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
- Hva slags godt betalte jobber finnes det, som ikke krever noe spesiell utdannelse? (Uansett område)

- Hvordan kan man bruke sin "lille" fagarbeider-utdannelse, til å tjene gode/bedre penger?

Det første som slår meg er selger. "Selgere utdannes ikke, de fødes" som det heter. Så har du talent i den retningen kan man gjøre gode penger.

 

Ellers kan man jo starte for seg selv som konsulent, men det fordrer at du har attraktiv kompetanse.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
Gjest Slettet-EkRmMDKFIU

Flygeleder er ganske greit. Krever GENS med 4.0 i snitt.

 

Utdanningen tar ca. 2-2.5 år hvorav ca. halvparten er opplæring på enhet. Avlønnes bra ift. hvor lang utdanninga er.

 

/&TH

Lenke til kommentar
- Hva slags godt betalte jobber finnes det, som ikke krever noe spesiell utdannelse? (Uansett område)

- Hvordan kan man bruke sin "lille" fagarbeider-utdannelse, til å tjene gode/bedre penger?

Det første som slår meg er selger. "Selgere utdannes ikke, de fødes" som det heter. Så har du talent i den retningen kan man gjøre gode penger.

 

Ellers kan man jo starte for seg selv som konsulent, men det fordrer at du har attraktiv kompetanse.

 

Second that. Har du karisma og ivrer etter å tjene penger kan selgeryrket være noe for deg. Start med drittjobbene som telefonselger og jobb deg oppover ;)

Lenke til kommentar
Jeg, som mange andre er usikker på hva jeg ønsker å gjøre videre i livet. Jeg er utdannet barne- og ungdomsarbeider, men jeg er på ingen måte sikker på om jeg vil jobben innenfor det feltet, resten av livet. Dårlig lønn gjør jo den utdannelsen noe uatkraktiv.

 

- Hva slags godt betalte jobber finnes det, som ikke krever noe spesiell utdannelse? (Uansett område)

- Hvordan kan man bruke sin "lille" fagarbeider-utdannelse, til å tjene gode/bedre penger?

 

Kom gjerne med forslag, erfaringer eller annen interessant info. Legg gjerne til lønn, og lønnsmulighetene til de forskjellige jobbene.

 

Detter er jo helt forståelig. Jeg er utdannet apotekniker, men jobber ikke som apotekniker siden jeg skal ta allmenn påbygning.

Du burde videreutdanne deg til barnepedagog. Du jobber fortsatt i barnehage men tjener mer. Omtrent 23000 - 25000 i måneden etter skatt. Men jeg regner med at alle innenfor helseyrket tjener omtrent det samme etter å ha fullført videregående. Jeg har jo jobbet på barnehage før jeg også og må si det er jammen meg en slitsom jobb. Jeg tjente 23000 kr på en måned fordi jeg jobbet som vikar for en pedagog som var syk.

 

Men det er ikke morsomt å skifte bleier og høre på mas fra barna hver eneste dag.

Jobber du som lærling så tjener du bare 40 - 60 - 80 kr i timen og det er jo ikke noe særlig. Etter endt lærling regner jeg med at du tjener omtrent 110-120 kr i timen og det er jo like mye som å jobbe på rimi eller kiwi.

 

Mitt eneste råd er å videreutdanne deg til noe annet du liker å gjøre.

 

Og som disse gutta skriver. Telefonselger er jo en god jobb det også bare hvis du selger da. Av omtrent alle 30 telefonselgere så finnes det bare 3-5 flinke selgere.

 

Jeg har jobbet som telefonselger i fire måneder. Fikk jobben lett og enkelt bare fordi en kamerat jobbet der. Vi solgte bredbånd. Kameraten min som jobbet der solgte over 20-30 bredbånds abonnementer per uke og tjente omtrent

40000 - 50000 i måneden. Han var en flink telefonselger og kunne jobbet med dette hele livet.

 

Mens jeg derimot solgte ikke så bra. Jeg klarte bare å selge 1-2 bredbånd i uken og tjente bare 2000 - 3000 i måneden. Jeg fant ut at dette bare var bortkastet tid og jeg kunne tjent mer i å jobbe på en butikk :D

Endret av hohoes
Lenke til kommentar

Signerer nesten Tee-Zee her, selv om det var å ta litt vel i... etter min mening... :)

 

Oljeindustrien og sikkerhetsselskaper.

Det er ofte typiske yrker man ikke trenger særlig utdannelse for å tjene store penger i.

Få en fot innforbi et kjent (helst internasjonalt firma), og bruk det på CVen, så er du godt i gang... ellers kan jeg anbefale enkelte yrker med forskjellige typer risiko eller stort ansvar (konfidensielle forhold).

 

Hvis du er til å stole på, er flink til å snakke for deg og ser bra ut - har du gode muligheter allerede foran deg! ;)

(for å si det rett ut)

Lenke til kommentar

Ei på jobben min har samme utdannelse som deg (mener jeg) hu er kurs holder! :) Ei anna jeg kjenner er på Lyse support (bedrift siden)

 

Ellers er det mye du kan gjøre. Men kanskje litt vanskelig å komme inn på intervju. Hvis du finner et yrke, prøv å gjør det så mye som mulig på fritiden og fokuser på at du har holdt på ganske mye med oppgavene.. ;)

 

Mobil sikkerhets vakt (G4S, securitas..) tjener ganske bra! Jobber turnus..

Lenke til kommentar

Som sagt tidligere, har du generel studiekompetanse og 4 eller bedre i snitt, så er det vell bare å bli flygeleder. 2-3 års utdanning og startlønn på 550.000! Det er jo bare sinnsykt, vurderer det selv men jobben virker litt kjedlig og ensformig, med tanke på at man skal liksom jobbe der en god stund :)

 

Ellers er vell selger også et bra yrke, det er heller ikke så sinnsykt vanskelig. Jobber selv som selger på deltid,

Endret av MrLG
Lenke til kommentar

En annen godt betalt jobb, er faktisk å jobbe med psykisk utviklings hemmede :)

Jeg sitter faktisk på jobb nå, sitter å passer på 4stk som egentlig klarer seg selv, di trenger bistand ved matlaging også hvis de skal kjøres noen sted, nå sitter jeg vell med ca 160,- timen.

Jeg er 22år og har ingen fagbrev.

 

Slike jobber pleier som regel å søke etter kvalifisert personell, men det er så få som faktisk er utdannet, at man som regel får jobb som ringevikar, å alle vet at det er mye sykdom plant personalet i helsevesenet.

 

 

tror ikke han over vet helt hva han prater om, for det første så er det ikke bare å bli flygeleder og for det andre så er det en veldig ansvarsfull jobb, så de tar nok ikke inn hvem som helst og for det tredje så er det ikke så mange flyplasser rundt om kring at di trenger så veldig mange flygeledere tror jeg.

 

3år på skole så kan du bli ganske mye rart, f.eks sivilingeniør som da tjener GODT

Endret av Noxius86
Lenke til kommentar

Veiopperatør en gøy og spennende jobb med alltid nye utfordringer og du vet aldri hva neste dagen bringer. Du får en god del frihet også.

 

Krever ikke noe spessiel utanning, men om du har noe relevant fagbrev i forhold til faget får du ekstra betalt. (Maskinfører, anleggsgartner m.m)

 

Min mor jobber som dette og tjener 550.000-600.000 i året.

 

Har jobbet der selv i sommer og hatt en ferie på 10dager og får 50.000 som sommerhjelp.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...