Gå til innhold

Mortal Online tråden


Anbefalte innlegg

Combaten i Mortal Online er det ikke noe å si noe på. Den er bedre enn Darkfall sin, hvertfall når man tenker på melee og ranged archery. Magic har man ikke fått testet ennå.

 

Crafting mulighetene ser også ut til å være dypere i MO kontra DF.

 

Men med UE3.5 som motor så vil jeg tru at de har noen restriksjoner der kontra DF som jo tåler enorme kamper uten at FPS'en går at skogen med en gang, serverne takler det jo også så det kan bli spent å se hvordan en "open world" løsning vil fungere i MO.

 

Ser at endel klager på at det er mye grinding i Darkfall. Er det tatt noen grep i MO for å hindre dette?

 

Ser at en del "explore city, forrest etc" vid'er har kommet nå fra MO. På tilsvarende stadie i utviklingen hadde også Darkfall slike. Synes dog, på disse videne av tomme verdener, så hakket Darkfall endel, mens raske "kamerabevegelser" er utrolig kjappe og smoothe i den lekre scenery'en i MO.

 

Har et spørsmål ang. loot/full loot og "siege". I ppt'en som kom ut beskriver dev'ene at man må tenke på retretten når man har sacked en annens landsby. Noen må passe på, mens andre må transportere looten tilbake til guildets by. greit nok så langt, siden det som ligger på bakken kan plukkes, og siden de som transporter looten kan angripes av andre igjen, og lootes. Men hva så når de har kommet seg tilbake til sitt eget guilds sted/bank/city el.? Er det "vulnerability windows" ala AoC eller kan byen din/looten din sackes når du (og guildet er offline)?

Kort sagt finnes det trygge plasser for loot/crafting i det hele tatt?

Endret av maanemann
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Vet ikke så mye om det ennå. Det diskuteres ennå angående siege systemer.

 

Men jeg har foreslått et system som jeg viste frem til Henrik og han syntes at den var interessang, og da handler det om måter å forhindre 3AM raids på osv.

 

Jepp hardcore må jo stoppe et sted liksom.... :hmm:

 

Link gjerne til dette.

 

Også et spørsmål ang. guilds. Ser at Guildsene i MO grupperes (av communitiet) i blandt annet "Crafting guilds". Vil ikke på en måte alle guilds ha PvP i bunnen for at ikke alt skal rives og lootes umiddelbart?

Lenke til kommentar
http://www.mortalonline.com/forums/14041-s...deas-board.html

Der ser du endel ideer som er ute.

http://www.mortalonline.com/forums/13745-w...ege-system.html

Denne er min som også er listet opp der.

 

Man kan jo ha crafting guilds som har kapital nok til å leie seg beskyttelse.

 

Tar helt av i disse trådene. Folk ønsker seg alt mulig av content implementert. :D

Når man ser på utviklingstiden på basis PvP content på MMO'er nå til dags hadde det vært greit med en smule nøkternhet.

 

Hvordan kan folk kan jo ikke bygge seg opp kapital når de blir lootet/sieget hele tiden?

Endret av maanemann
Lenke til kommentar

Blir man lootet og sieget absolutt hele tiden i andre FFA+full loot spill?

 

 

Det er jo et sandbox spill, så om man forsåvidt blir angrepet hele tiden så har man jo tatt en feil "turn" ett eller annet sted som har skapt mange fiender.

 

Og er det noen guilds som kun går rundt og sieger byer uten noen spesiell grunn så tar det heller ikke lang tid før de vil skape mange fiender som kanskje finner hverandre og lager en allianse mot dem.

 

Det å gå i krig skal også ikke være gratis. Les min idé for et siege system som gjør "risk vs reward" balansen ganske balansert mellom det offensive og det defensive partiene. Denne idéen likte jo Henrik ganske godt når jeg snakket med han på IRC så noe lignende er kanskje på tegnebrettet i kontorene deres i sverige.

 

Altså i et slikt system så har by innehaverne omtrent like mye å miste som det offensive laget som ønsker å utvide området sitt.

Lenke til kommentar

Jeg har Ihvertfall blitt det i themepark (AoC) så hvis vi fjernet vinduene derfra og la til full loot hadde det vært sånn, altså antar jeg at det må være slik i FFA+Full Loot.

 

Jepp, likte den filosofien godt!

 

Så et spørsmål om braging rights...

 

Eksempel. Spiller Noobi har ikke skills og blir farmet hele tiden. Han løper derfor naken rundt siden alt ustyret hans blir fratatt han så fort han har fått noe. Greit nok i et "Sandbox FFA Full Loot"-spill.

 

Spiller FarmYaAll har ekstreme fingerreflekser og en unik forståelse av spillet, han liker også å griefe så mye han kan, han er en av de mange som er på Noobi 24/7, men han farmer også mange andre anstendinge spillere som har bra loot også. FarmYaAll løper rundt med det beste settet. Etterhvert får FarmYaAll såpass mange fiender siden folk blir lei at griefingen og de gode spillerene vil ha tilbake lootet sitt. De zerger FarmYaAll og Full-looter han. Dette er første gangen FarmyaAll blir downet i spillet. Han har derfor en ekstrem ratio, men står nå uten gear.

Vil FarmYaAll ha noen ting som gjør han bedre enn de andre (hvis vi holder hans ferdigheter og spilleforståelse utenfor)? Vil det være titler, bonuser el.l.?

Endret av maanemann
Lenke til kommentar

Hvis FarmyaAll har drept alt og ingenting så vil han ha brutt loven ifølge flagging systemet til spillet. Altså han vil være en outlaw.

 

Dette betyr at når han dør så må han reise lengre enn de vanlige personene for å få en "ress".

Han kan ikke dra til byene for å trade goods pga vaktene.

Han vil ikke kunne trade med vanlige folk ettersom hvis man "hjelper" en rød person så blir man flagget selv.

Han vil mulighens miste stats slik at han vil få en liten "setback" i en stund slik at man kan få en liten "pause" fra FarmyaAll for noen timer.

Lenke til kommentar

Takk for nok et bra svar.

 

Så hvis man er "imba" så vil man ikke få noen fordeler på stats/resistances/invulnerabilities e.l. utover det gearet man evt. vil besitte?

 

Bragging rights på deg som spiller følger kun gearet ditt og ev.t hvor bra du spiller. Ingen andre synlige eller usynlige ting?

 

I og med at man ikke har levels i dette spillet kan man ikke avansere med characteren sin (hvis vi fortsatt holder gear utenfor) slik at man blir bedre enn de som nettopp har kjøpt spillet?

Endret av maanemann
Lenke til kommentar

Man er isåfall "imba" pga personlige ferdigheter.

 

Spillet har en hard-cap, slik at man ikke vil få uendelig med skillsets slik man får i andre spill, dette vil gjøre at spillerne selv må finne ut av hvilke skills de ønsker å maxe ut.

 

Man har primary skills og secondary skills som binder seg til hverandre. For å lære X secondary skill må man ha Y primary skill.

 

Bragging rights er jo forskjellig fra spiller til spiller.

Vil du være en vellkjent crafter så er det jo selvfølgelig tingene dine og hvor bra de er som vil bli ditt "bragging" punkt.

 

Er man en PK så må det vell være det at folk er redde for deg som er ditt "bragging" punkt.

 

Liker man PvE-bosses så vil det jo ikke være så vanskelig å få "bragging rights" der heller ettersom de største bossene kun lever én gang.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...