Gå til innhold

Mortal Online tråden


Anbefalte innlegg

forumtop.jpg

 

På tide med en egen Mortal Online tråd her. Hva tror folket om denne Darkfall utfordreren? Jeg har preordera en av 999 collectors edition så jeg starter betatestingen imorgen :thumbup:

 

For dere som ikke har hørt om Mortal Online:

Mortal Online is a next generation PC MMORPG both in terms of graphics and gameplay. There are no PvP zones, only an open realistic world where you are free to choose your own path. Experience true real-time combat where you decide every move your character makes and where your personal skill really matters.

 

Build your own house, or set up a guild to build a keep. With enough power, violence or diplomacy, you and your allies will be able to rule an entire nation.

 

Choose from many different races and professions. You decide your own style of playing and whether to focus on PvP or PvE, both sharing the same game world. Devote your life to crafting, combat, magic or trading. Discover new skills, tools and resources. Or be the first to explore new areas to put your name on the map.

www.mortalonline.com

 

Oppsummert: Full pvp, full loot, no levels, sandbox. Veldig inspirert av Ultima Online :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Minus for betaling iallefall, men er med på den.

Sikting som i AoC sikting eller mer avansert enn høyre, venstre eller rett fram? :p

 

Jeg elsker RPG'er, men har alltid vært skeptisk til MMORPG'er siden jeg spilte Guildwars, LotRO og AoC. Hater nå begge av en eller annen grunn. Har også spilt en god del WoW som jeg er rimelig lei av. Har alltid vært litt negativ til MMORPG'er etter de tre spillene der.

 

Fri verden, som i PvP overalt?

Lenke til kommentar
Wow! Takk for at du påminte meg om dette :S

 

Nå vet jeg ikke om jeg skal gå for darkfall eller Mortal. Husker jeg var veldig kåt på mortal for ei tid tilbake.

 

Gidder du å oppsummere (i hverste fall PM'e meg om NDA'en virkelig er så nazi).

NDA'en til combat betaen skal være ganske nazi.

Vi aner ikke om de kommer til å slippe den til "Block A" betaen dog.

 

 

Blir dette et betalings MMORPG?

Og hva slags tids-era, epoke, konsept etc går det ut i fra?

 

Beklager at jeg ikke gidder å finne ut selv, men er litt sliten. :p

Ja, dette blir et betalings MMORPG.

 

Tids-era er jeg litt usikker på. Det blir hvertfall en low-fantasy setting. Altså lite med flammende sverd og slikt.

 

 

Minus for betaling iallefall, men er med på den.

Sikting som i AoC sikting eller mer avansert enn høyre, venstre eller rett fram? :p

 

Jeg elsker RPG'er, men har alltid vært skeptisk til MMORPG'er siden jeg spilte Guildwars, LotRO og AoC. Hater nå begge av en eller annen grunn. Har også spilt en god del WoW som jeg er rimelig lei av. Har alltid vært litt negativ til MMORPG'er etter de tre spillene der.

 

Fri verden, som i PvP overalt?

 

Hvis man har testet Mount & Blade, eller Age of Chivalry (HF2) modden så trekker spillutviklerne ganske mange likheter til dem.

 

Man kan velge i hvilken retning man vil slå, altså fra høyre til venstre eller omvendt, samt om man vil gjøre et "stikk/thrust" med våpenet.

 

Det som er litt spesielt med spillet er at vi for første gang vil få en litt mer avansert form for hitboxes it et MMO. Spillet vil ha 7 stk:

-Hodet

-Høyre og venstre arm.

-Mage og bryst regionen.

-Bein

-Våpen

 

Det vil bety at de har muligheten til å sette på flere forskjellige effekter angående hvor man treffer på personen. Det å treffe hodet kan f.eks gjøre mere skade enn det å treffe en arm, samt det å treffe en arm kan gi personen en liten debuff angående slagstyrke osv. Dette er dog ikke implementert i "alpha" modellen av combat systemet, men det er altså mulig.

 

Det som er implementert er muligheten for å blokke i "real time". Man kan altså sikte våpnene sine, eller skjoldet sitt mot slaget for å gjøre delvis blokkeringer eller fulle blokkeringer.

 

Og ja, det vil være et PvP spill med ganske mange likhetstrekk til både UO og DF. Full loot med friendly fire m.m.

Endret av o(O)phus
Lenke til kommentar

Er i Block B selv, men er fortsatt skeptisk til hvor langt de faktisk er kommet. Dette er uansett et spill jeg bare MÅ prøve, akkurat slik Darkfall er/var.

 

Gleder meg litt, men blir altså litt ekstra ventetid på meg.

 

Synes også at spillet var dyrt, og siden de har sluppet så lite info er eg bittelitt redd for at det hele blir en scam :p

Lenke til kommentar

Ja, det blir nok et skall av et spill vi kommer til å se idag hvis de ikke må utsette det. De har vist vært på jobb nå i over 24 timer, så noen problemer må de jo ha siden nedlastningen ikke har startet ennå.

 

Crafting systemet er jo ikke ferdig, og man må faktisk la NPC'er crafte for seg nå og ikke deg selv.

 

Magic systemet er også ikke helt som det skal ettersom vi kun vil få se "basic magic" i starten av denne betaen.

Lenke til kommentar
Ja, det blir nok et skall av et spill vi kommer til å se idag hvis de ikke må utsette det. De har vist vært på jobb nå i over 24 timer, så noen problemer må de jo ha siden nedlastningen ikke har startet ennå.

 

Crafting systemet er jo ikke ferdig, og man må faktisk la NPC'er crafte for seg nå og ikke deg selv.

 

Magic systemet er også ikke helt som det skal ettersom vi kun vil få se "basic magic" i starten av denne betaen.

 

Delays blir det alltid, så det kommer nok ikke som en overraskelse.

 

De har jo sagt at de vil slippe spillet med kun core features og så adde ting etterhvert. Det er vel ikke akkurat det vil vil høre, men de inrømmer det da ihvertfall. Jeg liker likevell at de kommuniserer litt med oss, slik som i starten av Darkfall, før forumene ble spammet ned.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...