Gå til innhold

Positivt overrasket - Win7 på nett-pc


Anbefalte innlegg

Kjøpte for noen uker siden en Acer Aspire One D250 hos Elkjøp.

Maskinen har en Intel Atom CPU N280 1.66 GHz, 1 GB Ram, 160Gb HDD og Mobil Intel 945 Express GPU.

 

Jeg synes maskinen var litt treg innimellom til å kjøre XP, men var vel noe jeg forventet av en såpass enkel og billig maskin.

 

Bare for moro skyld så lastet jeg ned Windows 7 og la den på en minnebrikke, partisjonerte harddisken og startet innstallasjonen.

Det tok sånn passe lang tid, men når operativsystemet endelig startet var overraskelsen stor over hvor raskt alt var.

Ikke sånn superkjappt, men jeg har ikke noe å klage på.

Med de nye nedlastingene fra Windows Update har jeg til og med norsk utgave av win7...

 

Opplevelsesindeksen er som følger:

- Prosessor 2,4

- Minne (ram) 4,5

- Grafikk 2,0

- Spillgrafikk 3,0

- Primær HDD 5,5

 

Nesten helt utrolig at Win7 klarer å kjøre såpass bra på en så enkel pc.

Mye penere og mer stabilt enn det winxp kjører... ;)

 

Så jeg kan virkelig anbefale andre med nettpc til å prøve det samme...

Innstallasjonsprogrammet legger selv inn dual-boot og alt man trenger for å ha både XP og Win7 på samme maskin (hvis man er skeptisk og bare vil prøve.)

 

Andre som har forsøkt og fått gode resultater???

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har selv samme erfaringen med min Samsung NC20. Det er en VIA Nano 1.6Ghz prosessor og har oppgradert til 2GB minne. Skjermkortet er et VIA Chrome9-kort.

 

Ikke bare er Windows 7 rask og stabil på den. Strømstyringen er langt bedre også. Har også testet noen Linux distroer, men ser ikke helt hva folk legger i at det er så mye raskere og bedre enn Windows. Det er den ikke på denne maskinen. Her er faktisk Windows 7 det beste alternativet.

 

Tror Windows 7 blir et meget populært OS, selv på netbook-maskiner.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...