Gå til innhold

Er det blitt "trygt" å bruke WHS?


Otte

Anbefalte innlegg

Heisan.

 

 

Etter flere runder med Windows Home Server ga jeg opp hele serveren pga masse tap av filer.

 

Nå ser jeg rundt på andre forum at dette skal være løst.

 

Har også hatt en del problemer med elendig overføringshastighet mellom server og andre pc'er.

 

 

Noen som bruker WHS idag og kan bekrefte dette?

 

Noen som bruker Power Pack 3?

 

 

Mvh

 

Otte

Endret av Otte
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei!

 

Jeg bruker selv WHS til lagring av rundt 3 TB med data, og det funker strålende. Har en overføringshastighet på ca 30 MB/s noe som er nok til mitt bruk, og jeg antar at denne farten er begrenset av harddiskene jeg bruker på klientene mine, (2.5'' 5400rpm).

 

Jeg kjører WHS virtualisert på en server som er tilkoblet nettverket over en gigabit tilkobling.

 

Bruker ikke PP3 enda, men vurderer å se på det. Vil dog ha en så stødig som mulig løsning, da det er veldig (!) irriterende og tungvint å måtte kopiere 3 TB tilbake til serveren i tilfelle problemer og reinstallasjon, da det ikke er støtte for Hyper-V SCSI driverne i WHS installasjonen, så installasjons programmet finner ikke harddiskene mine.

Lenke til kommentar

Har selv brukt WHS i over 1,5 år nå. Den har tillnærmet stått på 24/7 og ikke hatt noen form for problemer.

 

Det du henviser til med feil på filer var i første utgaven og i enkelte kombinasjoner. Dette ble egentlig løst med PP1, og nå er jo som du nevner PP3 i beta stadiet. Selv har jeg for mye personlige data til at jeg legger inn PP3 på min server og jeg har ingen testserver som jeg vil leke med.

 

Kan også gi min :thumbup: for tilbakeføring av backup fra server til klient virker utmerket. Har byttet hdd i laptop og førte over backupen.

 

@Zappza

Noe for deg?

http://www.wegotserved.co.uk/wiki/index.ph...ows_Home_Server

Endret av TheGizmo
Lenke til kommentar

Har tenkt på tanken, tro du meg ^^

Men såvidt jeg forsto det så var det noen problemer med slipstreaming av Hyper-V driverne. Guruene på det forumet har en egen version av install plata (X-files edition) og han som har ansvaret for driverene plages visstnok med å få de til å funke.

 

Men skal prøve å gjøre det selv så fort jeg kommer hjem til litt kjappere nett og serveren min :)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

hei. hadde "100mb/s" ned til servern fra "gamer-pc" her om dagen :D WHS SP2 da.

men, vanlig fart ligger vell rett over 50mb/s.

 

står og server "nettverkstasjoner" ATM...

På en piratversjon jeg brukte før (testing only :p ) så datt nettverkstasjonene ut titt og ofte... kjipt ved seeding via Torrentprogram da... men nå funker det bra.

har satt opp hardware selv og kjøpt WHS.

eneste feil nå, er at jeg må logge på lokalt på servern for at den ikke skal Boote :S

skjedde etter degradering fra Q6600 til En eller annen Celeron-sak på 2.4Ghz.

Kan ha noe med en addon eller to da... har blitt en del av de :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...