Gå til innhold
Trenger du råd om juss? Still spørsmål anonymt her ×

[Løst]Spm. ang. kjøp av elektronikkprodukt


Zulærn

Anbefalte innlegg

Ladies and gentlemen:

 

Ett elektronikkprodukt med en verdi av 20.000kr blir nå solgt for drøyt 4.000 på en norsk nettbutikk, og ifølge prisguide.no er 2. butikk på lista 4x dyrere. Betyr dette at noe er galt?

 

Her kommer spørsmålet mitt: Om dette viser seg å være "for godt til å være sant", og jeg bestiller: kan de da komme og si: "Nei, dette var en feil å prise produktet slik"? Er det noe i loven som sier at dersom en slik "grov" feil har skjedd, kan de gjøre noe med det etter at min bestilling er i boks?

 

Zulboom

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hvis det er eller burde være åpenbart for deg at varen er feilpriset (og det er det jo) har du ikke krav på å få varen til den prisen som er annonsert eller publisert.

 

Men om jeg har forhåndsbetalt, og de oppdager det først når varen er i mine hender, kan de da si noe på det? :) Er forresten ikke sikkert at varen er feilpriset, men sannsynligheter er der.

Lenke til kommentar

Jeg vil tro at: Hvis du er i ond tro, så kan avtalen omgjøres (avtl §32 evt 36 ?). Men hvis de har fysisk overlevert varen og mottatt betaling etter avtale, så skal det nok i praksis en del til for å omgjøre en slik handel. Det er mye enklere å få aksept for en slik omgjøring før varen leveres ut.

Lenke til kommentar

Koster vel ingenting å prøve, bortsett fra midlertidig lavere saldo på kontoen mens man venter på at reservasjonen oppheves.

 

Men vær så snill og ikke kom med klager dersom feilprisingen oppdages og ordren slettes.

 

FTU Sak: 20060395 - PC

 

Du har ikke krav på å få varen dersom det burde være tydelig at den er feilpriset. Når neste på listen har 4x pris bør det ringe noen klokker.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...