Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Hvorfor har ikke automatgir tatt over?


Anbefalte innlegg

Jeg har hatt ett par biler med automat, og jeg har kjørt mye relativt nytt med automat. Min mening som bilgal er at uansett hva man gjør, så har kassa lyst til å overstyre meg, selv i manuellmodus. Og dette skaper igjen farlige situasjoner mens jeg bedriver aktiv svingkjøring. Så plutselig mister bilen "siget" i svingen pga at den girer opp.. FARLIG!.

 

Men forutenom det, så er det mye positivt med automat og.. F.eks å kjøre med henger er en drøm, å kjøre i kø duger perfekt til automat og. (ikke at jeg gjør det så ofte siden jeg bor på landet).

 

Men jeg ville ikke valgt automat på neste bil, men ville derimot valgt manuell og tdi :).

 

Men igjen, jeg er bilgal ;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Men jeg ville ikke valgt automat på neste bil, men ville derimot valgt manuell og tdi :).

 

Men igjen, jeg er bilgal ;)

Jeg forstår ikke at bilgale personer (som meg selv) foretrekker diesel. Jeg har akkurat kjøpt min føste turbodiesel, og det er stor sannsynlighet at det blir den siste. Godt dreiemoment fra ca 1500 og lavt forbruk er selvsagt bra, men du verden så kjedelig å kjøre! En "skikkelig" bil begynner å dra ordentlig fra 4500 rpm, men det er rødlinjen og turtallssperren for tdi. Neste gang blir det heller bensinturbo. Med manuell. Eller kanskje ny MC, som drar til laaaangt over 10k rpm :dribble:

Lenke til kommentar
Men jeg ville ikke valgt automat på neste bil, men ville derimot valgt manuell og tdi :).

 

Men igjen, jeg er bilgal ;)

Jeg forstår ikke at bilgale personer (som meg selv) foretrekker diesel. Jeg har akkurat kjøpt min føste turbodiesel, og det er stor sannsynlighet at det blir den siste. Godt dreiemoment fra ca 1500 og lavt forbruk er selvsagt bra, men du verden så kjedelig å kjøre! En "skikkelig" bil begynner å dra ordentlig fra 4500 rpm, men det er rødlinjen og turtallssperren for tdi. Neste gang blir det heller bensinturbo. Med manuell. Eller kanskje ny MC, som drar til laaaangt over 10k rpm :dribble:

 

Hehe... Akkurat dette er null pes når man har en annen bil med bensin med alt for mange hundre hester ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...