Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Slankepiller, funker det?


MrLuni

Anbefalte innlegg

Hørte på nyhetene at det er en pille på markedet som blir solgt som hakka møkk.

Funker egentli slankepiller, eller er all reseptfri slankepiller bløff?

Har en veninne som fikk reseptpiller, og dei funket som f.

 

Noen erfaringer?

 

Jeg skulle gått ned 5-7 kilo, men et dårlig kne gjør at mosjon ikke er så enkelt. Driver med styrketrening, og mat er kontrollert

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vet faktisk ikke. Men jeg stod bak en i køen på apoteket i Lakselv som kjøpte den omtalte pillen. Hun reseptarien sa at en selv må gå ned 1 kilo, så hjelper pillen deg med 2 kg til.

Apoteksvesendet i landet er for det meste ganske bra. Det er sjelden de har produkter i sortimentet som er humbug. Min gjetting er at de faktisk fungerer, men ikke uten en betraktelig egeninnsats.

Lenke til kommentar

Ja det er klart det trengs en go del insats. Synstest jeg leste en plass idag at apoteker begynte med å selge reseptfrie slankepiller først nå sist mandag. Tror faktisk jeg skal ta meg en tur å popple litt me dei på apoteket.

Er godt i gang med styrketreninga, og matinntaket er under full kontroll. Så sku tro at nå er tidspungtet å teste sånne piller.

Lenke til kommentar
Hørte på nyhetene at det er en pille på markedet som blir solgt som hakka møkk.

Funker egentli slankepiller, eller er all reseptfri slankepiller bløff?

Har en veninne som fikk reseptpiller, og dei funket som f.

 

Noen erfaringer?

 

Jeg skulle gått ned 5-7 kilo, men et dårlig kne gjør at mosjon ikke er så enkelt. Driver med styrketrening, og mat er kontrollert

 

ikke akkurat svar på ditt spørsmål, men har du prøvd svømming?

Lenke til kommentar
Snakker dere om Alli?

 

 

 

Uff, for noen bivirkinger da.

 

 

"De eneste forutsetningene for å få kjøpt Alli på norske apoteker, er at du er over 18 år og har en kroppsmasseindeks (BMI) på over 28. "

 

Jeg nekter å veie meg, så dette får ikke jeg kjøpt. Men noen selger det vel over nett

 

Samme her. Vekt = no no.

 

Ser ut som jeg burde veie ca 70 kg når jeg er ca 170cm høy. For å få en BMI mellom 18-24.

Men jeg vil tippe jeg veier litt mere og da havner jeg i overvekt/fedme... Føler meg ikke feit tho :/

Lenke til kommentar
Hørte på nyhetene at det er en pille på markedet som blir solgt som hakka møkk.

Funker egentli slankepiller, eller er all reseptfri slankepiller bløff?

Har en veninne som fikk reseptpiller, og dei funket som f.

 

Noen erfaringer?

 

Jeg skulle gått ned 5-7 kilo, men et dårlig kne gjør at mosjon ikke er så enkelt. Driver med styrketrening, og mat er kontrollert

 

ikke akkurat svar på ditt spørsmål, men har du prøvd svømming?

 

Ja svømming funker suverent, meeen dårlig me svømmemuligheter her i området.

Jeg går aldri etter BMI, det er bare noe tull. En kan være proppet med muskler og ingen fett, fremdels ha for høy bmi.

Lenke til kommentar

Alt er relativt.

 

Men ja, det funker nok for noen og det funker ikke for andre. De mest effektive "slankepillene" er de som krever at man trener og spiser sunt i tillegg. Slankepiller bygger ofte på konsepter der det inneholder ingredienser som virker som kosttilskudd som erstatning for annen mat, eller ingredienser som begrenser matinntak++

 

Grunnen til at det virker for noen og ikke for andre, er at noen er realistiske. De skjønner at det ikke er nok med bare å ta pillen og bli tynn deretter! De trener i tillegg, spiser sunt og følger alle kostholdstips.

Lenke til kommentar

Jeg har 2 gode eksempler på at slankepiller funker. Men dei slankepillene fikk dei på resept, hva ikke vanskelig å be legen om å få det. Dei trente ikke, men måtte passe på hva dei spiste.

Sånn som jeg har forstått det så har apoteker begynt å selge sånne reseptfritt med 18års grense.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...