Gå til innhold

Spiller VIF kjedelig/"rævva fotball"?


Dotten

Anbefalte innlegg

Til både fans og fiender av VIF, hvordan vil du beskrive deres måte å spille fotball på i årets sesong? Er det kjedelig, ligger de seg bakpå og spiller enkelt? Eller er det underholdende fotball?

 

Diskusjonen tok til i VIF-tråden, men folk ble ganske så provosert så vi forsøker en egen tråd for en mer saklig form for diskusjon. Kom med ditt perspektiv :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

I mine øyne spiller VIF rævva fotball. Ligger generelt bakpå og satser på kontringer, og etter de får et heldig mål, så legger de seg enda mer bak.

 

Er sjeldent vi ser et lag som ligger bak og kontrer på hjemmebane, slik som dere gjorde mot RBK. Dette er grunnen til at jeg ikke ser på VIF kamper lengre, fordi jeg syns VIF spiller rett og slett kjedelig og ræva. En god Perkins er skyld i at de er så langt oppe i mine øyne.

 

Skjønner ikke helt hva Andresen tenker med eller, Moa er klart best som spiss, men blir brukt på kant.

Lenke til kommentar

Ja, Enga spiller begredelig fotball... Har sett kanskje halvparten av Engas kamper hittil, og taktikken går for det meste i defensiv trygghet og enkelprestasjoner av f.eks Moa og Bojan.

 

Må si jeg lo litt da enkelte på VIF topicen satset på at Enga tok medalje i år, noe de har spilt altfor dårlig for hittil i år.

 

Jaja, denne defensive taktikken er vel helt greit å dra fram når man spiller på bortebane mot vanskelige hjemmelag, men det er da grenser... VIF har spilt møkkafotball også på hjemmebane, noe man ikke forventer av et lag som brukte tånnevis av millioner på spillerkjøp i fjor.

 

Nei, konklusjonen er at Andresen har gjort en JÆVLIG dårlig jobb, noe de fleste med fotballforståelse også skjønte ville skje, da han tok over :)

Lenke til kommentar

Om jeg hadde vært en nøytral person, ville jeg sagt at VIF spiller kjedelig fotball. Heldigvis er ikke klubben til for å underholde nøytrale supportere. Når jeg står på tribunen bryr jeg meg ikke om vi spiller kjedelig. Det er uansett utrolig gøy å vinne. Defensivt spill med kontringer har vist seg å funke på bortebane i år. Hjemmesupporterne får bare irritere seg grønne og blå.

Lenke til kommentar
Haha, ingen på landslaget spiller på RBK. Hør der du går rett i fosterstilling for å forsvare gutta dine.

Du er vel enig i at VIF spiller elendig fotbsll? Jeg har sett endel av kampene deres og det dreier seg mest om å ligge organisert defensivt og slå en lang pasning i bakrom mot MOA eller en duell Sæternes vinner. Eller så er det dødball. Jeg har fremdeles til gode å se en kamp denne sesongen hvor VIF spiller god angrepsfotball kampen igjennom uten masse feilpasning og tilfeldigheter.

Lenke til kommentar
Haha, ingen på landslaget spiller på RBK. Hør der du går rett i fosterstilling for å forsvare gutta dine.

Du er vel enig i at VIF spiller elendig fotbsll? Jeg har sett endel av kampene deres og det dreier seg mest om å ligge organisert defensivt og slå en lang pasning i bakrom mot MOA eller en duell Sæternes vinner. Eller så er det dødball. Jeg har fremdeles til gode å se en kamp denne sesongen hvor VIF spiller god angrepsfotball kampen igjennom uten masse feilpasning og tilfeldigheter.

Vil ikke si at Vålerenga spiller elendig fotball, men kjedelig kan hende for en nøytral supporter.

Lenke til kommentar
Ja, men dere legger dere defensivt på hjemmebane. :ermm:

 

Så absolutt ikke i like stor grad som på bortebane. Men nå som vi har funnet en spillestil som fungerer (ikke perfekt, men den fungerer bedre enn tidligere), må vi fortsette med den. Samme om det er på hjemmebane eller ikke.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...