Gå til innhold

Hjelp til kjøp av "High End" pc.


Anbefalte innlegg

Hei Karer!

 

Har nå solgt pc`n som er i min signatur og er på leting etter ny. Men trenger litt hjelp med minne,kabinett her:) Tror dette oppsettet vil være veldig bra:)

 

Oppsettet jeg tenkte på:

 

ASUS Rampage II Extreme X58

 

i7-920

 

Sapphire Radeon HD 4870X2 finnes det noe bedre?

 

Western Digital 500GB 32MB Cache

 

Cooler Master Real Power M850W

 

OCZ Gold DDR3 1333MHz 6GB? Må jeg ha 1066mhz ram til i7 920? Evt hvilke ram brikker burde jeg ha?

 

Så er det kabinettet da. Må jo ha plass til 4870x2 og ikke minst rampage II extreme som er litt større enn atx. Tenkte Silverstone Fortress FT01B? Vil ha det minst og så lett som mulig.

 

Takker for svar:)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei Karer!

 

Har nå solgt pc`n som er i min signatur og er på leting etter ny. Men trenger litt hjelp med minne,kabinett her:) Tror dette oppsettet vil være veldig bra:)

 

Oppsettet jeg tenkte på:

 

ASUS Rampage II Extreme X58

 

i7-920

 

Sapphire Radeon HD 4870X2 finnes det noe bedre?

 

Western Digital 500GB 32MB Cache

 

Cooler Master Real Power M850W

 

OCZ Gold DDR3 1333MHz 6GB? Må jeg ha 1066mhz ram til i7 920? Evt hvilke ram brikker burde jeg ha?

 

Så er det kabinettet da. Må jo ha plass til 4870x2 og ikke minst rampage II extreme som er litt større enn atx. Tenkte Silverstone Fortress FT01B? Vil ha det minst og så lett som mulig.

 

Takker for svar:)

 

 

Ville kjørt 2stk 4890 isteden for 1stk 4870x2. Er snakk om omtrent samme prisen. Ville også byttet ut minnet til: Corsair XMS3 DDR3 1600MHz 6GB CL7. Så er det bare noen hundre kroner forskjell på 500GB og 1000GB så ville nok endret det også.

Lenke til kommentar
Nei. Bytt til dette minnet:

https://prisguiden.no/product.php?produc...6&cat_id=27

Endel billigere.

 

 

Dobbelt så stor disk som Powersound sier:

https://prisguiden.no/product.php?produc...42&cat_id=9

 

Og såklart, 2 stk 4890.

 

Haha Mr. P å wiki er nesten enige:D Vet ikke noe om det minnet men sier Wiki at det er greit så er det de. Jeg la en anbefalling etter mine erfaringer :thumbup:

Lenke til kommentar
Hei Karer!

 

Har nå solgt pc`n som er i min signatur og er på leting etter ny. Men trenger litt hjelp med minne,kabinett her:) Tror dette oppsettet vil være veldig bra:)

 

Oppsettet jeg tenkte på:

 

ASUS Rampage II Extreme X58

 

i7-920

 

Sapphire Radeon HD 4870X2 finnes det noe bedre?

 

Western Digital 500GB 32MB Cache

 

Cooler Master Real Power M850W

 

OCZ Gold DDR3 1333MHz 6GB? Må jeg ha 1066mhz ram til i7 920? Evt hvilke ram brikker burde jeg ha?

 

Så er det kabinettet da. Må jo ha plass til 4870x2 og ikke minst rampage II extreme som er litt større enn atx. Tenkte Silverstone Fortress FT01B? Vil ha det minst og så lett som mulig.

 

Takker for svar:)

 

Kjøp to 4890 på komplett for 1495 per. http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=444850

Lenke til kommentar

Takker for svar:) Skulle egentlig ha en laptop men det blir som ALLTID aldri noe av! Fordi når jeg ser hva jeg får i stasj pc så klarer jeg ikke og bruke 16k på en laptop:P

 

Da blir det 2stk 4890 selvfølgelig. Ikke spør meg om hvorfor ikke jeg tenkte på det:P og den OCZ Platinum rammen:)Harddisk får jeg se på. Har liksom ikke bruk for 1tb men skal det være high end så får jeg vel det:)

 

Til skjerm så velger jeg denne tenkte jeg: http://webshop.snorredata.no/PartDetail.as...1734274;c:36167

 

Holder det lydkortet som sitter i det. Bruker for det meste headsett. Pluss at jeg har et high end stereo anlegg i stua jeg kan koble meg opp til.

 

 

Vet dere om et godt kabinett eller?

Lenke til kommentar

Antec P182, 900 eller 1200. Knallbra kasser alle sammen.

 

Hvis det er slik at du har 16 000 å rutte med, så tok jeg meg den frihet å sette opp et super-oppsett.

 

http://prisguide.prisguide.no/vis_handlevo...aggon_id=100958

 

Du kan alltids droppe SSD-disk og bruke de pengene på skjerm.

 

OCZ-rammen og Corsair-rammen er nesten identiske. Men jeg velger å spare inn hundrelappene der jeg kan. Summen av det man sparer kan lett resultere i en annen snadder-komponent ;)

Lenke til kommentar

Funker bra det der. Men ta heller OCZ-rammen. Hvis du ikke skal klokke tar du et billigere hovedkort også. Da har du lett råd til en CPU-kjøler, som alltid er hyggelig for sensitive ører.

 

Du kan også kutte Cosmos S , og ta et billigere kabinett, så du får mer å putte i en skikkelig skjerm.

 

Hvis du ikke ønsker å rote med RAID så kjører du en 60GB SSD, eller bare 1 stk 30Gb til operativsystem.

Endret av Wikipedersen
Lenke til kommentar
Funker bra det der. Men ta heller OCZ-rammen. Hvis du ikke skal klokke tar du et billigere hovedkort også. Da har du lett råd til en CPU-kjøler, som alltid er hyggelig for sensitive ører.

 

Du kan også kutte Cosmos S , og ta et billigere kabinett, så du får mer å putte i en skikkelig skjerm.

 

Hvis du ikke ønsker å rote med RAID så kjører du en 60GB SSD, eller bare 1 stk 30Gb til operativsystem.

 

Jeg har lært den tunge veien at kabinett ikke er noe å spare på. Der skal man bare kjøpe det som man liker og har god luftgjennomstrømning.inne på mitt 4:e nå på bare noen måneder, men skal sies at jeg er litt ekstra sææær :whistle:

 

CPU kjøler er noe man ev. kan kjøpe seg etterhvert.

 

Det jeg ser her er at om man skal ha en "High end" så må man opp i 20k med skjerm. Så du må rett og slett kutte ned en plass. Det mest vanelige er å kutte ut SSD diskene. Da har du i din prisklasse rundt 2000.- på skjerm og 500.- på CPU kjøler.

 

NB: Jeg mener, dersom du ikke skal overklokke så mye så holder det med stock vifte til I7 920. Med tanke på støy ville jeg nok byttet ut kjøler på skjermkortnene før CPU.

Lenke til kommentar

Går nok for det oppsettet til Wikipedersen bare men 1 harddisk og skjerm:)

 

Angående kabinett så er jeg redd for at p182 ikke har plass til rampage extreme. Det er 2.5cm bredere en vanlig atx. Siklet på det før jeg bestemte meg for kandalf lcs og skifte ut alle orginale vannkjølings delene i den. Det ble jo et bra resultat også:)

 

Skulle gjerne hatt et som støttet extended MB og under 51cm høyt:P Og selvfølgelig bra kjøling og alu. Under nød kan jeg fjerne skuffen som blir over kabinettet men helst ikke.

 

Har dere en skjerm og anbefale da? Er jo ganske lik spec på de fleste 22 så er vel relativt safe og velge asus sin. Er litt asus fanboy:)

Endret av Akando
Lenke til kommentar

Har forsøkt meg to ganger med lyd rett var hovedkortet, begge gangene gått i fnatt over duringen dette skaper når det ellers ikke kommer lyd fra høytalerne/klokkene.

Ikke prøvd med optisk fra disse enda, mulig det funker :-)

 

 

ang. skjerm, sørg for all del for å lese litt omtale av hvilke som gir gode farger. Har sett identiske skjermer men med forskjellig lcd-panel i og det er så vanvittig blast og kjedelig når det er feil panel, litt som før dorthe skappel tar på seg sminke

Endret av findon
Lenke til kommentar

Får se hva som skjer med den skurringa..Er jo et greit lydkort som følger med dette hovedkortet. Hvis ikke kjøper jeg bare 2 høytalere og en basser. Men på asus skjermen så er det kontakt til headphones i skjermen når jeg tenker meg om. Mulig det fjerner skurringa...

 

 

Det gjør ikke no og velge kjappere enn 1066mhz minne?

 

Info om i7 920 så står det:

 

3 Channels of DDR3 1066 MHz memory

 

 

Dorthe Skappel er digg

Endret av Akando
Lenke til kommentar

Ble veldig usikker på hvilket kabinett jeg skal velge. Vil ha et uten vindu,alu og god kjøling uten at det er 8 120mm vifter.. Tror kanskje lian-li er et alternativ der. Ellers trenger jeg tips. Vet ikke om jeg MÅ finne et kabinett som støtter E-atx?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...