tormoddf Skrevet 9. juli 2009 Skrevet 9. juli 2009 Remedy fokuserer på Xbox 360-utgaven og vil kommentere PC-utgaven "senere". Les mer
The Stig Skrevet 9. juli 2009 Skrevet 9. juli 2009 Hehe, ja - de begynner ihvertfall å kunne krige om tittelen. Syns det er merkelig at PC-utgaven har mistet fokus, husker jo hvor voldsomt de reklamerte for Quad core-prosessorer med Alan Wake som demo. Mon tro om vi noen gang får se de flotte væreffektene som ble lovet ...
Cortinarius rubellus Skrevet 9. juli 2009 Skrevet 9. juli 2009 de har de vel i 360-utgaven Men for svarte, utsetter\kanselerer de pc-versjonen blir jeg direkte lei meg
Gjest Slettet-NIoHlfL Skrevet 9. juli 2009 Skrevet 9. juli 2009 Det kan vel ikke overraske noen at MS satser på X360-versjonen først, dette har jo vært malen siden de inntok konsollmarkedet. Pc-versjonen kommer vel som vanlig rundt ett år etter. Innfrir AW forventningene snakker vi om en "systemseller", og det er noe X360 sårt trenger. Da må man holde spillet eksklusivt for størst effekt.
MrLee Skrevet 9. juli 2009 Skrevet 9. juli 2009 (endret) Er CPUen i 360 på høyde med quad core PC på 3ghz++ med dagens arkitektur da? Husker de viste teaseren på en blodklokka Q-ettellerannet fra Intel da de viste? Endret 9. juli 2009 av MrLee
NoWiSee Skrevet 9. juli 2009 Skrevet 9. juli 2009 FPS på konsoll er og blir latterlig, så med mindre dette spillet kommer til pc så kunne de like godt latt være å lage det.
Cortinarius rubellus Skrevet 9. juli 2009 Skrevet 9. juli 2009 FPS på konsoll er og blir latterlig, så med mindre dette spillet kommer til pc så kunne de like godt latt være å lage det. Det er ikke Fps, er 3-perspektiv:P De lanserer 360-versjonen først rett og slett for de tjener mer penger på den måten.
~ David ~ Skrevet 9. juli 2009 Skrevet 9. juli 2009 Hva? Alan Wake? Utsatt? Neei, nå står ikke verden til påske.. Venter bare på melding om at 360-versjonen også blir utsatt. Igjen. Og igjen. Har for lengst gitt opp dette spillet, det får heller komme som en positiv (?) overraskelse dersom det noengang kommer.
Smirnoff Skrevet 9. juli 2009 Skrevet 9. juli 2009 (endret) Så synd, ble litt gira på å prøve spillet siden jeg så de første bildene fra det tilbake i de dager. Orker ikke herje med å kjøpe Xbox, siden den bare hadde blitt stående ubrukt mesteparten av tiden. Så da får man bite i det sure eplet og vente. Endret 9. juli 2009 av Smirnoff
Cortinarius rubellus Skrevet 9. juli 2009 Skrevet 9. juli 2009 Det kommer på pc, men slipper de pc og 360-versjonen samtidig så taper dep enger siden da går mange på pc-versjonen og de vil at folk skal kjøpe konsoller. Noe Alan Wake har muulighet til og bli, en konsoll-selger. Men at de ikke kommer med pc-versjon er lite tvilsom rett og slett for at Microsoft satser mye på Win7( som gaming os altså) og Dx.11.
pululf Skrevet 9. juli 2009 Skrevet 9. juli 2009 What the FUCK?! Jeg tror de glemmer hvor lenge folk har ventet og gledet seg til dette spillet. Der var resten av dagen (og sikkert resten av året også) ødelagt for meg... Har litt lyst til å skrike høyt nå.
Raven_Heart Skrevet 9. juli 2009 Skrevet 9. juli 2009 Bare det ikke blir "Wake nukem forever" Gledet meg litt til dette etter å ha sett demoen, men nå er jeg ikke fullt så sikker lenger...
Spelaren Skrevet 10. juli 2009 Skrevet 10. juli 2009 Er CPUen i 360 på høyde med quad core PC på 3ghz++ med dagens arkitektur da? Nei.
NoWiSee Skrevet 10. juli 2009 Skrevet 10. juli 2009 FPS på konsoll er og blir latterlig, så med mindre dette spillet kommer til pc så kunne de like godt latt være å lage det. Det er ikke Fps, er 3-perspektiv:P De lanserer 360-versjonen først rett og slett for de tjener mer penger på den måten. yea yea.. hvis man skal gjøre noe annet enn å løpe rundt og titte på den flotte grafikken så må man ha mus og tastatur for å kunne spille. Skulle likt å se noen klare å spille gjennom GTA4 på konsoll uten auto-aim.. PS3 analog sticken er jo all over the place.. Eneste som fungerer greit i GTA 4 på konsoll er bilkjøring, og jeg tror ikke Alan Wake er like mye bilkjøring som GTA 4. Alan Wake på konsoll, setting sail for fail. Mhm.. samme argumentet for å lansere GTA 4 på konsoll først og så lansere PC versjonen lenge etterpå. Blir bare irritert over at de ikke klarer å ta oss PC spillere seriøst, hadde det ikke vært for PC spillere hadde aldri GTA serien tatt av.
simalarion Skrevet 10. juli 2009 Skrevet 10. juli 2009 Offtopic nå men blir med litt.. Jepp, iriterendet at ikke er tenktpå pc først her da gta faktisk passer best på pc (av grunner nevnt over). De har feks ikke tatt bort at karateren auto hider bak vegger etc så man må trykke seg ut av igjen med en annen knapp, noe som er helt unødvendig på en pc da man alleredet har full kontroll i fps sekvensene.
~ David ~ Skrevet 10. juli 2009 Skrevet 10. juli 2009 (...) hadde det ikke vært for PC spillere hadde aldri GTA serien tatt av. Huh? Hvordan kommer du til en slik konklusjon?
MrLee Skrevet 10. juli 2009 Skrevet 10. juli 2009 Er CPUen i 360 på høyde med quad core PC på 3ghz++ med dagens arkitektur da? Nei. Det var egentlig ett retorisk spørsmål, men jeg innser at sarkasme, ironi og andre språkverktøy ikke fungerer så godt på forum på nettet De må jo kutte kraftig på ting da? m.tp. at skjermkortet ikke holder mål i forhold til PC, ei heller CPU som er det viktigste for fysikken (med mindre de tar i bruk fysikkkort/GPGPU)
NoWiSee Skrevet 10. juli 2009 Skrevet 10. juli 2009 (...) hadde det ikke vært for PC spillere hadde aldri GTA serien tatt av. Huh? Hvordan kommer du til en slik konklusjon? Fordi GTA ble lansert for DOS, så portet til Windows. Deretter kom PS og GameBoy versionen. Tror du virkelig at de hadde portet det til PS eller GameBoy om det ikke var en suksess på PC? Det er bare siden etter GTA 3 at de har fått det for seg at det er bedre å lage det for konsoll og så porte det til PC etterpå. Tidligere var det slik at de laget en god PC utgave, for å så dumme den ned for konsoll nabs. Nå dummer de det ned for konsoll nabs, men glemmer å fikse det før de porter til PC.
Anbefalte innlegg