Gå til innhold

Leter etter billig kompaktkamera for nattliv!


Anbefalte innlegg

Leter etter et billig kamera som går ann å ta med seg på fester, og ut på byen.

Pga høy ulykkesfaktor er det greit at det ikke koster så veldig mye ;)

 

Har tidligere brukt et Samsung s760, men synes at dette bruker alt for lang tid når det er mørkt (Opptil 5sekunder på det verste).

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Leter etter et billig kamera som går ann å ta med seg på fester, og ut på byen.

Pga høy ulykkesfaktor er det greit at det ikke koster så veldig mye ;)

 

Har tidligere brukt et Samsung s760, men synes at dette bruker alt for lang tid når det er mørkt (Opptil 5sekunder på det verste).

Sånn er det nok bare når det er dårlig lys. Du kan imidlertid prøve et kamera med større sensor og mer lysterkt objektiv (krever fortsatt at du bruker stativ e.l.) for å få bedre bilder. Dessverre koster disse kameraene (ca. 3000+) mer enn du er villig til å betale ?

Da kan du kanskje prøve noen brukt ? Se på Finn etter f.eks. Fujifilm F30 (anbefales spesielt for festbilder på byen) e.l..

Endret av Spartan
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
Jeg er også interessert i et "fest"-kamera. Fint hvis flere har noen forslag. :)

 

Et hvilket-som-helst digitalt kamera med en blitz fungerer til fest kamera. Er du en entusiast så sjekk ut nye Canon S90 for 4000,- Det skal være bra for bruk i mørke og har et par kjekke finesser. Kanskje litt stort, så øsker du et veldig lite kamera så sjekk ut Canon 110 IS til 2000. Kan også anbefale et brukt d40 (ca. 1500) + sb-400 (500 brukt) og kanskje en 35mm f/1.8 (ca. 2000). Veldig kjekt for litt mer entusiast klikking på fest.

Endret av gogg2
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • 1 måned senere...

Veldig bra tema Sondrev :thumbup:

 

Henger også på, jeg.

Er enig med MallRat, har selv SLR kamera, men bruker det kun stort sett hjemmefester.

 

Kamera som jeg kunne tenkt meg å drasse med på byen/fester, er enten Canon 1xx serien, eller Casio s12. Står ganske fast der.

 

Men når man først skal investere pæng på kamera, så villig jeg gått for noe mer "komplett" 3x zoom er ikke akkurat komplett per i dag.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...