Gå til innhold

Sony Ericsson X10 - SEs første mobil med Android OS.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hurra! Jeg har fått 2.1. Det føles som... som... å stikke tunga ut av munnen. :p

 

Det smaker ingenting.

 

OK. Jeg har visst fått mulighet til video i HD, men at SE har brukt en snaut år på å få tilpassa forrige generasjon Android til dette er utrolig dårlig. Ikke WiFi-tethering, som man får i 2.2, ingen zoom-løsning utover de håpløse +/- ikonene. Men vent - kanskje startskjermen endelig kan vises i landscape? :( Ikke det nei.

Endret av Gadgeteer
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Finner bare den gammel 1.6 når jeg oppdatere.. har sletta den db mappa til og med...

Når du går på mobilen din nå og prøver å oppdatere der, da kommer det fram at det finnes en oppdatering tilgjengelig, ja?

 

Hvilken utgave har du egentlig?

 

1 time menu button (left button)

 

2 times back button (right button)

 

1 time menu button

 

1 time back button

 

2 times menu button

 

1 time back button

 

Så inn i Service Menu

Lenke til kommentar

Finner bare den gammel 1.6 når jeg oppdatere.. har sletta den db mappa til og med...

Når du går på mobilen din nå og prøver å oppdatere der, da kommer det fram at det finnes en oppdatering tilgjengelig, ja?

 

Hvilken utgave har du egentlig?

 

1 time menu button (left button)

 

2 times back button (right button)

 

1 time menu button

 

1 time back button

 

2 times menu button

 

1 time back button

 

Så inn i Service Menu

Hmmm... Jeg har X10!

Lenke til kommentar

Finner bare den gammel 1.6 når jeg oppdatere.. har sletta den db mappa til og med...

Når du går på mobilen din nå og prøver å oppdatere der, da kommer det fram at det finnes en oppdatering tilgjengelig, ja?

 

Hvilken utgave har du egentlig?

 

1 time menu button (left button)

 

2 times back button (right button)

 

1 time menu button

 

1 time back button

 

2 times menu button

 

1 time back button

 

Så inn i Service Menu

Hmmm... Jeg har X10!

 

Ironistart: No shit, det skjønte jeg ikke ironislutt.

 

Grunnen til at jeg ba deg taste inn det jeg skrev over at da kommer du inn i en egen service meny som vil fortelle deg hvilken utgave av X10 du har, det finnes feks en som gies ut i "Nordic" (Norge, Sverige, Danmark, Finland) som har fått oppgraderingen først.

Det finnes en Global utgave, og de må vente, så om du taster inn det jeg skrev så kan du selv finne ut om du har rett på oppgraderingen nå, eller om du må vente.

Lenke til kommentar

Greide å velge en tredjeparts homescreen som standard, men finner ikke muligheten for å velge standard homescreen lenger. Den innebygde brukerhåndboken mangler også. Noen som vet om det er mulighet for å laste den ned på nytt?

Prøv å bruk "Reparer" når du bruker PC Companion!

 

Må vel gå ann på noe sett vis å få opp standard homescreen uten å slette alt på telefonen?

 

noen som vet om det er mulighet for å laste ned brukerhåndboken til telefonen?

Lenke til kommentar

Greide å velge en tredjeparts homescreen som standard, men finner ikke muligheten for å velge standard homescreen lenger. Den innebygde brukerhåndboken mangler også. Noen som vet om det er mulighet for å laste den ned på nytt?

Prøv å bruk "Reparer" når du bruker PC Companion!

 

Må vel gå ann på noe sett vis å få opp standard homescreen uten å slette alt på telefonen?

 

noen som vet om det er mulighet for å laste ned brukerhåndboken til telefonen?

 

Joda, eneste måten jeg har greid å få tilbake org homescreen er å slette det programmet som endra den fra begynnelsen av, da får du spørsmål igjen om å velge riktig homescreen som du har lyst på :-) har dessverre ikke funnet enklere måte på å få fikset dette.

 

Du kan finne brukerhåndboken på pc companiok-programmet som du brukte for å installere nyeste update, der skal den ligge "x10 manual"

Lenke til kommentar

2.1 her nå på x10i ulåst telefon.

Alt ser og føles bra ut, med unntak av SE's egen sms app. Når man skal velge mottaker, vises kontaktene en gang for kontaktinformasjon i steden for å være gruppert. Ex:

 

Kontakt 1: Mobilnummer

Kontakt 1: Hjemmenummer

Kontakt 1: Epost

Kontakt 2: Mobilnummer

Kontakt 2: Epost

.... osv

 

Det blir jo litt rotete og tungvint om man har mange kontakter.

Når man sender sms til nummer som ikke er i listen blir man bedt om å lagre nummeret før man kan sende. Ser ikke helt poenget med å ha "1960" f.eks lagret i lista. Blir vel Handcent igjen da....

Lenke til kommentar

2.1 her nå på x10i ulåst telefon.

Alt ser og føles bra ut, med unntak av SE's egen sms app. Når man skal velge mottaker, vises kontaktene en gang for kontaktinformasjon i steden for å være gruppert. Ex:

 

Kontakt 1: Mobilnummer

Kontakt 1: Hjemmenummer

Kontakt 1: Epost

Kontakt 2: Mobilnummer

Kontakt 2: Epost

.... osv

 

Det blir jo litt rotete og tungvint om man har mange kontakter.

Når man sender sms til nummer som ikke er i listen blir man bedt om å lagre nummeret før man kan sende. Ser ikke helt poenget med å ha "1960" f.eks lagret i lista. Blir vel Handcent igjen da....

Ja, helt enig! Synes det var et veldig rotete oppelgg når man skal velge mottaker når man skriver sms.. 3-4 nummer på mange kontakter, så blir det veldig rotete.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...