Soak Skrevet 10. mai 2003 Skrevet 10. mai 2003 hei jeg leste noe om at mankunne koble sammen to maskiner uten hub og i stedet bruke to nettverkskort i en maskin. stemmer det? og hvordan gjør jeg det
kong figurasjon Skrevet 10. mai 2003 Skrevet 10. mai 2003 For å koble sammen 2 maskiner i nettverk trenger du 1 nettverkskort i hver pc. Vil du koble til en tredje maskin uten hub/router, trenger denne også et nettverkskort. Du må også settet et ekstra nettverkskort i en av maskinene som du kobler den tredje til på vanlig måte.
CPurcell Skrevet 10. mai 2003 Skrevet 10. mai 2003 Du tenger bare 1 nettverkskort i hver manskin og koble dem sammen med en krysset TP kabel. Hvis du vil dele adsl linja så må du ha 2 nettverkskort i den ene maskina for å koble til internetten i det ene kortet og koble deg til den andre maskina i det andre kortet. Men da må maskina med de 2 nettverkskortene være på for at den andre maskinen i nettverket skal kunne bruke internett. Så må du huske å sette IP manuelt.
Soak Skrevet 10. mai 2003 Forfatter Skrevet 10. mai 2003 jeg mente for å dele internetttilkobling, men må jeg ha kryssa kabel noen plass hvis jeg gjør det sånn
kong figurasjon Skrevet 10. mai 2003 Skrevet 10. mai 2003 For å dele internett-tilkobling setter du et kort i hver av maskinene, kobler de sammen med en krysset kabel, og da kan du gå gjennom hovedmaskin med maskin 2 for å komme på nett. Hovedmaskinen må være på..
Simen1 Skrevet 10. mai 2003 Skrevet 10. mai 2003 ADSL----(PC med 2 kettkort)--x--(PC med 1 nettkort) eller LAN----(PC med 2 kettkort)--x--(PC med 1 nettkort) eller (PC med 1 nettkort)--x--(PC med 2 kettkort)--x--(PC med 1 nettkort) --x-- betyr krysset nettverkskabel. Du kan enkelt lage en krysset nettkabel selv (søk i forumet) eller kjøpe en. Eller du kan kjøpe en billig ruter.
salomo Skrevet 10. mai 2003 Skrevet 10. mai 2003 Da kanjeg jo like gjerne kjøpe en switch ...eller 3 nettverkskort + kryssetkabel, har det selv.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå