Gå til innhold

Trenger hjelp til valg av speilrefleks


Anbefalte innlegg

Ja, det var noe av grunnen til at jeg ville bytte kamera. Jeg ble så lei av å ta måtte ta 20 bilder får å få autofokusen til å samarbeide.

Takk for gode råd! :) (Men bare så du vet det, de fleste bildene der er tatt med Samsung NV10 ;))

 

Det oppsettet der ser bra ut det, men jeg tror jeg ville gått for Corsair strømforsyning, ettersom jeg har hørt veldig mye godt om dem.

 

Antistatisk armbånd er egentlig ikke nødvendig, selv om det er greit å være på den sikre siden når man har dyre komponenter.

 

Du kan få antistatisk armbånd til en brøkdel av prisen om du bestiller fra dealextreme.com. Det er en Kinesist nettbutikk som sender gratis til hvor som helst i verden.

Endret av Meh.
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Men bare så du vet det, de fleste bildene der er tatt med Samsung NV10

 

Hadde en misstanke til det ja :)

 

Antistatisk armbånd er egentlig ikke nødvendig

 

Slengte det bare med på listen,holder nok med å ta på kabinettet før man begynner og tukle med komponentene.

 

Bare og spørre i vei hvis det er noe du lurer på angående kamerabruken ved senere tidspunkter,lag gjerne egne tråder i kategorien fotografering angående problemer vedrørende spesifikke bildeproblemer.

Lenke til kommentar

Slengte det bare med på listen,holder nok med å ta på kabinettet før man begynner og tukle med komponentene.

 

Ja, om man bare har et kabinett hvor man kan feste krokodilleklemma på rent metall er det jo en fordel å ha armbånd så ikke tusenlappene flyr ut av vinduet. Men jeg har aldri montert dyr hardware i kabinetter med tilgang til rent metall, så jeg har ikke fått bruk for armbåndet enda.

 

Lykke til med monteringen! new_woot.gif

 

Bare og spørre i vei hvis det er noe du lurer på angående kamerabruken ved senere tidspunkter,lag gjerne egne tråder i kategorien fotografering angående problemer vedrørende spesifikke bildeproblemer.

 

 

Ja, jeg får vel kanskje gjøre det etter hvert! thumbup.gif

 

Tusen takk for hjelpen! thumbs.gif

Lenke til kommentar
Antistatisk armbånd er egentlig ikke nødvendig

 

Slengte det bare med på listen,holder nok med å ta på kabinettet før man begynner og tukle med komponentene.

 

Hei, så listen din og jeg ville nok valgt litt annerledes. Først og fremst ville jeg nok valgt en Caviar Black disk i tillegg til SSD disken for å få best mulig ytelse på datadisken. Selv bruker jeg en SSD, en 1TB Caviar Black for data jeg jobber på og så en Green til data jeg bare vil ha online.

 

Jeg har selv et oppsett som ligner litt på det du setter opp med Core i7/1366, men i dag ville jeg muligens valgt et 1156 motherboard og CPU. Det er litt å spare der, spesielt på hovedkortet og ytelsesforskjellen er mikroskopisk. Vil tro du greier deg med 8GB RAM også, litt avhengig av hva annet du bruker PCen til. Du kan sikkert spare noen hundrelapper på et litt svakere Powersupply også. Men for all del, bra oppsett.

Endret av se#
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...