Gå til innhold

2. gangen jeg jobber på samme sted - samme lønn?


Anbefalte innlegg

Hei

 

Jeg er 19 år og har sommerjobb på samme stedet som i fjor.

Fikk nettopp vite at jeg har den samme timelønnen som sist gang - er dette riktig?

 

Fra mine tidligere sommerjobber har jeg økt noen kroner for hver sommer men ser visst ut som at jeg ikke har gått opp her..

 

Har ikke alder også noe å si på lønnen da?

 

Uansett er det rett å få lik lønn som i fjor?

Endret av JF89
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Normalt går lønna litt opp kvart år.

Det som er spesielt med dette året og andre halvdel av 2008 er den såkalla finanskrisa, denne påviker både lønnsstigning og sysselsetning.

Er dette ei privat bedrift så kan det godt hende at det har blitt telt på knappene om dei skal ha sommervikarer eller ikkje. Noko ekstra i lønn blir då vanskeleg å forsvare.

 

Er det kommunalt / statleg så er det litt anderledes sidan dei forheld seg til avtaler og sentrale bestemmelser iforhold til lønn. Då vil det vere rart at ikkje lønna gjekk opp med 1-3 kr pr time

Lenke til kommentar

Dersom bedriften er bundet av en tariffavtale er det ikke usannsynlig at der har vært lønnsøkning, og dette vil da være regulert i overenskomsten mellom arbeidsgiverorganisasjonen og den aktuelle fagforeningen. Dersom dette ikke er tilfelle har du ikke krav på lønnsøkning.

Lenke til kommentar
Gjest member-101642

Det kommer an på ansienniteten din. Bedriftene ser ofte på hvor lang fartstid du har, og gir deg lønn etter det. Har du hatt sommerjobb der en gang før, er det ikke sikkert at du har to måneders ansiennitet engang.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...