Gå til innhold

Muligheten for å la andre endre førsteposter


Anbefalte innlegg

Hei

 

Forslag til funksjon som mangler på forumet er en funksjon for å la andre endre deler av førsteposten i en tråd.

Et slags editfelt åpent for alle.

 

Dette hadde vært veldig nyttig i tråder som omhandler felles lister, som f.eks denne jeg kom over i dag.

Da ville man kunne lagt til ting i første posten, og strøket over, uansett om trådstarter var til stede.

 

Det ville da også antagelig vært veldig kjekt med mulighetene for trådstarter å velge at førsteposten skulle være synlig øverst på alle sider i tråden.

 

 

Håper noe slikt lar seg ordnes :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vi ser jo flere tråder med oversikt og diverse som ikke blir oppdatert. Om det er top10 lister, butikk lister eller andre ting, kunne det vært greit om flere hadde muligheten til å editere og oppdatere førsteposten.

 

Jeg ser gjerne flere problemer med dette, men synes fortsatt det kan være verdt en titt fra teknisk drift sin side.

Lenke til kommentar

Mja, isåfall må det bli strenge regler på dette. Jeg syns ihvertfall at trådstarter skal godkjenne og evendtuelt redigere endrigene før de postes. Det kommer helt sikkert til å komme brukere som bare vil ødelegge, og redigerer bort innholdet i posten, og dersom en bruker gjør dette bør han miste muligheten til å redigere flere tråder.

 

Det at trådstarter kan gjøre førsteposten synlig i alle sider i tråden har jeg også tenkt på, så den støtter jeg fult ut. Hadde vært greit å mange tråder.

Lenke til kommentar

Vi har jo en egen wiki for forumet der alle brukere skal ha tilgang og kan bruke til stort sett hva de vil: wiki.diskusjon.no. En annen fordel med å bruke wikien til større guider, oversikter, o.l. er at den tillater langt bedre formatering av tekst og innhold. Se f.eks denne guiden.

Ulempen er at man da må legge igjen en lenke i førsteinnlegget. Det hadde vært bedre og mer elegant om man kunne hentet over innholdet fra en wiki-artikkel som førsteinnlegg i en tråd. Men det krever at vi modifiserer forumprogramvaren, og det er en stor jobb som byr på en del utfordringer, spesielt ved oppgraderinger.

 

Men det går an å bytte eier på førsteinnlegget i en tråd. I verktøybeltet for moderatorer er det et verktøy for å slå sammen enkeltinnlegg. Der kan man velge både hvilken bruker og hvilket tidspunkt som skal brukes på det nye innlegget. Alt som trengs for å bytte eier er at den nye eieren poster et vilkårlig innlegg i tråden, og så slås innleggene sammen av en moderator eller administrator.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...