Gå til innhold

Her må noen forklare forskjellene


CaSh

Anbefalte innlegg

Ok jeg skal prøve å forklare noe, så dere må unnskylde meg hvis jeg ikke klarer å gjøre meg forstått.

 

Når man sier good morning så betyr det lixom "hei".

Det samme gjelder good evening og good day osv.

 

Men når man sier Good Night så betyr det "hadet" lixom. Hvorfor skal akkurat denne bety hadet? Grunnen til at jeg begynte å fundere over dette var at jeg begynte å game mitt på natten engang og da skulle jeg si hei på denne måten og fant ut at det slett ikke var mulig, for da tror de at jeg skal stikke.

 

Weird....Burde vært omvendt egentlig, og hatt et annet ord som natta på engelsk. Kanskje før i tiden så var det ingen som var oppe på denne tiden av døgnet. :shrug:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Stemmer muligens det du sier der, og jeg vet at min alvatar er en animasjon. Men, jeg har ikke hørt noe fra noen moderatorer om dette, så inntil da beholder jeg den. :) (har en feeling om at jeg hører noe innen kort tid nå...)

 

Min tanke er i allefall at man bør se forsjell på de "disco" animasjonene som stjeler all oppmerksomhet fra det forumet egentlig skal inneholde og min alvatar som har omtrentlig fire pixeler som beveger seg.

 

Og hvis denne alvataren er forstyrrende, bør vel også de animerte smileyene fjernes? (den ble litt ekkel å kverrulere på tenker jeg. :lol: )

 

*host* wannabee-moderator! *kremt*

Lenke til kommentar
Ok jeg skal prøve å forklare noe, så dere må unnskylde meg hvis jeg ikke klarer å gjøre meg forstått.

 

Når man sier good morning så betyr det lixom "hei".

Det samme gjelder good evening og good day osv.

 

Men når man sier Good Night så betyr det "hadet" lixom. Hvorfor skal akkurat denne bety hadet? Grunnen til at jeg begynte å fundere over dette var at jeg begynte å game mitt på natten engang og da skulle jeg si hei på denne måten og fant ut at det slett ikke var mulig, for da tror de at jeg skal stikke.

 

Weird....Burde vært omvendt egentlig, og hatt et annet ord som natta på engelsk. Kanskje før i tiden så var det ingen som var oppe på denne tiden av døgnet. :shrug:

 

engelskfolk er sære... bare husk det... forresten betyr "good day" noe sånt som "ha en fin dag", altså "hadet", men om du sier det litt brått, kan det bli en mer fornærmende måte å si "hadet" på

Lenke til kommentar

engelskfolk er sære... bare husk det... forresten betyr "good day" noe sånt som "ha en fin dag", altså "hadet", men om du sier det litt brått, kan det bli en mer fornærmende måte å si "hadet" på

 

Nja....Good day kan jo på en måte være hei også. Spørs på konteksten. Men poenget mitt var at uansett kontekst så betyr Good night "hadet"

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...