Gå til innhold

Bare 13321 3Dmarks


chaOs

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
3d mark eller ikke 3d mark er det ingen som ser at det er noe gale her..

Folk som får 3000 mer enn meg med ett 9500pro, finnes jo ingen skikkelige svar her jo, skal jeg skifte til omega drivere eller hva,

Jeg bruker direct X 9.0 gamle driverene som fulgte med..  FORDI JEG FIKK 8000 poeng med de nyeste driverene, da er det jo noe som er forferdelig gale spør du meg..      :grumpy:  :grumpy:  :grumpy:

 

Kjører du den XP1800+'en din på standard-frekvens? Da er d mulig at den holder igjen litt.

Lenke til kommentar
Tror jeg har rett hvis du bruker de hacka driverne.

 

Uansett, i forhold til de som fulgte med kortet til Chris88, er de MYE bedre.

Jo, men sammenlignet med "hacka" drivere av samme typen (feks cat. 3.2), er de litt dårligere i ytelse. Jeg bruker selv Omega drivere til vanlig.

Lenke til kommentar
Speccs:

SN41G2 nForce2

AMD XP 2800+ Borton

2 stk Corsair 256 DRR 3200, kjøres på 2700 for å kjøre synkront med CPU.

Asus GeForce 4 4600 @ 300/630

DX 9.0a

 

Bruker de nyeste omegadriverene (Omega KX 1.4345) med ytelses instalasjonen og har installert nyeste chipset drivere fra nvidia.

 

Er det skjermkortet som er flaskehalsen? :-?

 

Får bare litt over 2000 i 3Dmark03 :-?

 

Jeg blir bare så oppgitt over folk som deg.(fjortis?) Hadde du gidde fått fingeren ut av r**** av sjekket litt på futuremark så ser du at dette er helt normalt. Faktisk så er det bare 5(FEM) stykker som har bedre score enn deg i hele verden (med det oppsettet). Og hvorfor har du ikke lagt ut din??????

 

Så slutt å syt. 13321 er bra det.

Lenke til kommentar

Jo, men sammenlignet med "hacka" drivere av samme typen (feks cat. 3.2), er de litt dårligere i ytelse. Jeg bruker selv Omega drivere til vanlig.

 

Mulig du har rett.

Litt sånn offtopic: hva slags spenninger kjører du hovedkortet på?

Tydelig at Abit er bedre enn EPoX :p

Lenke til kommentar

Jo, men sammenlignet med "hacka" drivere av samme typen (feks cat. 3.2), er de litt dårligere i ytelse. Jeg bruker selv Omega drivere til vanlig.

 

Mulig du har rett.

Litt sånn offtopic: hva slags spenninger kjører du hovedkortet på?

Tydelig at Abit er bedre enn EPoX :p

Kjører nå med et Epox EP-8RDA+, VDD 1.92V/214mhz FSB.

Abit kortet klarer 208mhz/VDD 1.7V.

Kjører nå med en XP1800 @ 2675mhz (214x12.5) 2.0V

XP2500+ @ 2569mhz (214x12) 2.05V (ikke i bruk nå)

Lenke til kommentar

Det er veldig mange faktorer som gjør att tilsynelatende like oppsett gir forskjelige resultater i "benchmark"; tweaking i bios, hvor mange servicer/prosseser som kjøres av operativsystemet og hvilke, dessuten har de forskjelige benchmarkprogrammene mange ulike innstillinger som i 3Dmark; oppløsning, antialising, texture filtering, også konfigurasjon av testene spiller inn, så her burde det være rom for å prøve seg fram, skal ikke påstå å være noen ekspert, men tror kanskje noen av svarene kan være her.

 

(alle liker vi pene tall fra pcen sin :yes: )

Lenke til kommentar
Jeg får artifacts på frekvenser over 357 / 357 :cry:

Memory er greit nok, men burde ikke Core klare mer?

Nei, er nok makset den coren der. Jeg klarer 359mhz core på mitt 9500 pro (samme core som 9700 pro) Kommer ikke lengre selv uten artifatcts og bugs i grafikken.

Lenke til kommentar

Med mitt oppsett har jeg foreløpig klart 14.249 3D marks i 2001SE-330 Pro, "noe" overklokket...

 

Synes det er litt rart at folk med vesentlig bedre kort enn meg får lavere score?

 

Oppsett:

Chieftec BIG Tower 360W PSU, 5x80mm Papst 12dB, 1 x 120mm Papst 26dB

Asus P4G8X Deluxe + P4 2,67 533MHz @ 3,2 GHz CoolerMaster DP8-7151B DI4-8Kd3B-0L

2 x 512 mb Twinmos PC2700 CL2

Point of View Geforce4 Ti4200XP 128MB 3,3 ns @ 310/690

19" CRT IBM G96 + 17" TFT Philips 170B2

Plextor 48x24x48 CDRW, Lite On DVD163D

2 x WD 120 GB SE 8mb 7200 RPM + 1 x Maxtor External 120 GB 7200 RPM IEE1394/USB2

Audigy2, Klipsch ProMedia 5.1 THX

Lenke til kommentar

Herregud da folk, har det virkelig noe å si hvor mye man får i 3dmark og greier?!?! Bare så lenge at man kan kjøre spillene på brukbar grafikk innstillinger så er jeg fornøyd. :yes:

Men jeg skal da ikke ha noe imot å hatt en super maskin som dere drømmer om...

 

Jeg får ca 6000-7000 3dmarks med PCen min. :roll:

 

PS: Bruk penga på noe mer fornuftig enn å kjøpe det aller nyeste skjermkortet osv.!!!

Lenke til kommentar

Jeg og vil ha mer i 3dmark :wink:

 

Jeg fikk ca.11000 med default klokk settings.

Etter klokking så fikk jeg 13100 marks. (9500np klokka til 355/300mhz)

Så satt jeg agp volt til 1.7 og AGP mhz til 71 så fikk jeg 13895.

 

Jeg skjønner ikke hvordan mange av dere får så dårlig ytelse med 9700 korta deres :lol: ..

 

Ikke bruk Omega drivere når du kjører 3dmark tester, da får du en godt nedgang på marks.

 

Men bruk dem til gaming.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...