Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

[Løst]PC starter, men får ingen bilde


Anbefalte innlegg

Heisann.

 

Da var det min tur til å poste problemet jeg har med PC'en.

 

Etter tordenværet på fredag, vil ikke PC'en lenger gi noe bilde.

 

Sjekket alle ledninger/kabler, ser ut til å være i orden.

Mistenkte først skjermkortet fordi den først ikke ville starte før jeg dro den inn og ut av PCI sporet.

Kjøpte ett nytt, men den vil heller ikke gi noe bilde.

 

Power lyset på HK lyser grønt, men har ingen speaker koblet til.

Alle viftene går rundt, men får fortsatt ingen bildet.

 

HK: Asus P5Q PRO

GPU: Club 3D HD4890

PSU: Chieftec Turbo Series 750W

CPU: Intel E8500

 

Kan det være HK som lager trøbbel?

Noen som vil hjelpe til?

Endret av Ram's
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Fikk tak i en speaker nå, men får ingen lyd.

 

Ledningene var tilkoblet på pinne 1 og 4, fikk ingen lyd byttet til 1 og 2 men heller ingen lyd da heller.

 

 

Kan noen adde meg på msn?

ramma_2pac at hotmail.com

post-36880-1246903735_thumb.jpg

Endret av Ram's
Lenke til kommentar

i og med at dette skjedde etter lynnedslag så er det jo all grunn til å tro at noe kan være gåent...

 

Jeg ville annbfalt at du tar ut alle deler som ikke er absolutt nødvendig for å starte opp (hovedkort, 1 stikke RAM, skjermkort og CPU) og så tar en CMOS reset.

 

Om du heller ikke får oppstart da så er det ikke så lett å feilsøke videre med mindre du har ekstra test-deler å feilsøke med.

 

PS: Ikke lurt å skirve den hele epostadressen din på et åpent forum. Slike eposter harvestes av spam-spiders, så om du ligger adressen din åpent ut slik så kan du forvente å få økende mengder spam og annen junkmail. Du kan skrive dne slik i stedet : ramma_2pac_at_hotmail.com

 

-Stigma

Endret av Stigma
Lenke til kommentar

Fullt mulig at hovedkortet ditt kan være skadet da. Så veldig usansynlig er det ikke om du har hatt lynnedslag hos deg. Her skulle vi ideelt sett prøvd å bytte hovedkortet og se om ting fungerte da, men det er jo vanskelig ved mindre du tilfeldigvis har spare deler liggende.

 

-Stigma

Lenke til kommentar

Heisann.

 

Jeg kan prøve å bestille et nytt HK, hente det på netshop senere.

 

Men om det heller ikke virker, hva kan det være da?

 

Skal jo på ferie fredag denne uken, så har veldig lyst til å få PCen oppe å gå før jeg drar

 

Hei snurrer viftene i maskina di prøv med å bytte skjærmkort først stod maskinen din på når det var tordenvær.

 

mvh

arve

Lenke til kommentar

Det går litt fort i svingan her ;)

 

Kan starte med System warning speaker,det var pin 1 og 4 som var rett,mener du skulle fått lyd uansett om du snudde på + og -,høytaleren hadde bare slått feil vei.

 

Dette er mest sannsynlig en lynskade,og jeg kan ikke se du har målt psu som er veldig utsatt ved spennings topper i nettet,eller prøvd en annen psu.Du trenger ikke jumpstarte,fordi psu starter.

 

444882.jpeg

 

Prøvde du den andre PCIe 2.0 x16 sloten til gpu?

 

Prøvde du clear cmos noen gang,når du byttet på forskjellig hardware?

 

Jeg så også at du flyttet på hardware,med spenning på hk,noe du aldri skal gjøre.Det skal være helt spennings løst(psu avslått),og vente ca 10s,før du rører noe,helst fjerne nettverks kabel også!

Endret av ask99
Lenke til kommentar

Når jeg kobler til denne speakeren, skal jeg bruke denne hvite duppeditten som er på bilde?

 

HK'et har en egen plass for buzzer som du ser på bildet helt nede til venstre.

 

Har målt alle utganger fra PSU, fant ut at alle "kurser" gir riktig spenning.

 

 

 

Edit:

Prøvde den andre slottet for PCI også, ingenting. Vifta på skjermkortet går på fullt på HD4890, men på Hd4770 går den først på fullt så lavere, som den gjorde før(ingen bilde på denne heller).

Har prøvd CMOS clear flere ganger uten hell.

post-36880-1246969755_thumb.jpg

Endret av Ram's
Lenke til kommentar

Om du bruker den eller ikke spiller ingen rolle,den er der for å gjøre tilkoblinger lettere,den fungerer bare som en skjøteledning,med skrift på!

 

Ok,så du har målt psu,kunne ikke se det i tidligere poster,hva med det andre jeg spurte om?

Edit.ser du tilføyde det,da er det bare 2 ting igjen,cpu eller hk,men psu burde vært spennings målt med last.Vet at det kan være vanskelig,kanskje 12V bil pærer på 60-100W kunne vært brukt på gul og svart. P=UxI 100w pære/12V= 8.3 Amper på rail(kurs) :)

Endret av ask99
Lenke til kommentar

Skal pinnene på speakeren være tilkoblet på "speaker" og "+5V" ??

Får ingen lyd, prøvde å bytte pinnene også, skjer ingenting.

 

 

Ok, har noen pærer i garasjen som jeg kan sjekke.

 

Skal jeg bare bruke kursen som går til skjermkortet da eller teste alle?

Endret av Ram's
Lenke til kommentar

Det er ikke bestandig man får lyd,da mine ram brikker røyk,var det helt stilt i warning speaker,men hadde et lite LCD display som sa "DET RAM"

 

Ja dem skal være på "speaker" og "+5V",men nu må jeg stikke av noen timer!

 

Test alle 12V kurser med last!

Endret av ask99
Lenke til kommentar

24-pin til HK: (pinne 3 og 10/11)

linje 1: u/belast: 12,15 m/belast: 11,89

linje 2: u/belast: 12,15 m/belast: 11,89

 

6-pin til GPU:

linje 1: u/belast: 12,15 m/belast: 11,87 - 11,92

linje 2: u/belast: 12,16 m/belast: 11,83 - 11,93

 

Dette med en 60W pære.

Lenke til kommentar

Ja det så greit ut det der,det er ofte at strøm til cpu,er på en egen rail,så den burde også være målt,men sikkert i orden den også.

 

Da var det bare hk og cpu igjen,det kan virke som mye styr,bare for å komme fram til det samme resultatet,men greit å være helt sikker før man kjøper nytt (skal vel egentlig dekkes av innbo forsikring ved lyn skader) ;)

Lenke til kommentar

Ja.

 

Skal jeg kjøpe et nytt HK da eller?

Har jo allerede kjøpt et skjermkort som jeg ikke får bruk for :p

Kan jo returnere det tilbake da?

 

 

 

Hva synes du/dere om denne HK?

Ellers mottas tips med takk.

Bør være lagervare hos Netshop, slik at jeg kan hente den samme eller dagen etter.

Endret av Ram's
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...