Gå til innhold

Mobil til 8 åring


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hva bør man/ skal man se etter, SAR verdi? funksjoner? Den kommer nok til å bli mest brukt til spill, bilder, sms, mms og litt ringing.

Har sett litt på Nokia 7100 Supernova, eller SonyEricsson F305?

Tips mottas med takk.

 

Mvh E

Nokia 7100 Supernova,den kjøpte jeg til min datter.Fin telefon,liten og stilig.Litt lite minne men et barn trenger ikke mer.Min første mobil hadde ikke engang fargeskjerm eller mulighet for sms.Dette er et trygt kjøp,bra skjerm og bra batteri.

Lenke til kommentar
Hva skal en 8-åring med mobil?.....

 

Kjekjt å ha, kan gi beskjed om at h*n er på besøk o.l. Er også en ekstra sikkerhet hvis noe skulle gå galt. Støtter forslaget om Sony Ericsson enkle å greie mobiler, lillesøsteren min på 9 har en og er veldig fornøyd virker det som.

Men for all del kjøp kontantkort til ungen plutselg finner podden ut at internett på telefon er dritfett, og da er det kjipt for den som skal betale :p

Lenke til kommentar

Stiller samme spørsmål, hva skal en 8 åring med telefon? Klarer man ikke gi beskjed på andre måter? Er vi så avhengig og dårlig å avtale att alt må skje der å da, visst ikke glemmer vi oss? Personlig fikk jeg ikke telefon før i 6 eller 7 klasse, da arvet jeg en som min bror fikk for flere år tilbake. Det er faktisk ikke nødvendig med telefon til små barn. Vi blir for fort avhengige!

Lenke til kommentar
Stiller samme spørsmål, hva skal en 8 åring med telefon? Klarer man ikke gi beskjed på andre måter? Er vi så avhengig og dårlig å avtale att alt må skje der å da, visst ikke glemmer vi oss? Personlig fikk jeg ikke telefon før i 6 eller 7 klasse, da arvet jeg en som min bror fikk for flere år tilbake. Det er faktisk ikke nødvendig med telefon til små barn. Vi blir for fort avhengige!

 

Der er jeg delvis enig med deg, men samtidig delvis uenig.

Det er selvfølgelig lett å bli avhengig, og det er jo ikke bra i en så lav alder.

Men i dette samfunnet hvor mordere og menn med hull i lommene lurer rundt hvert et hjørne er det veldig betrygende at ungen kan nå mor og far hvis det skulle bli nødvendig, og selvfølgelig politiet hvis situasjonen skulle bli litt mer enn små skummel.

Derfor har barn nytte av mobiltelefoner.

Lenke til kommentar

jeg synes det er helt greit at 8 åring for mobil. Jeg så en liten jente på ca den alderen stå en desember kveld alene på en vei og var redd for å gå veien fordi det var bare en smal vei med masse trær på hver siden som gjorde veien alt for skummel for henne. Det er ikke mange som går den veien og hun hadde ventet der helt til noen kom. når jeg kom kom hun bort til meg og spurte om jeg ville fulge henne gjennom veien fordi hun var redd. selvsagt gjorde jeg det. fulgte henne faktisk helt hjem også. Tenk hvis det hadde kommet en helt annen person med syke tanker og jenta hadde gått bort t han og spurt om hjelp. Hadde hun derimot hatt mobil så kunne hun bare ringt hjem og sagt fra til mamma eller pappa.

 

En annen gang hadde lillesøstra mi klart å falle ned en trapp og hun klarte ikke å reise seg. Hun ble liggende der og rope på hjelp helt til noen fant henne og ringte oss hjem. Hun hadde heller ikke mobil og ble liggende i ca 2 timer.

 

Man vet aldri hva som kan skje. før var det vanlig å skaffe mobil i alderen av 17 +, men nå er det soms sagt vanlig med telefon blant unger. og ser ikke noe feil med det. Mobil er en bra ting for å gi og få beskjeder, så hvorfor skal IKKE en 8 åring ha mobil?

Lenke til kommentar

Kjøpte en w302 i 8.års gave til poden min og han synes den er råtøff :grin: Kjøpte selv min første nmt 450 når jeg var 25 og min første gsm 3-4 år etter det så man kan vel trygt si at tidene har forandret seg. Synes det er greit at han kan ringe meg hvis det skulle være no + at jeg får tak i han hvis det skulle være noe uforutsett som oppstår. Han bruker den stort sett til å sende meldinger med og jeg påser at han skriver på bokmål, ikke sleng eller dialekt. Vil anta at dette kan ha positiv innvirkning på vidre læring når det gjelder skrive og leseforståelse.

Lenke til kommentar

Dattera mi er 8 år og har maset om mobiltelefon allerede i snart 2 år. Vi er bestemte og har sagt at hun skal få mobil når hun blir 10 år. Hun synes det er lenge til men har akseptert bestemmelsen og maser ikke så mye lenger. Jeg synes 10 år er en fin grense og ville ikke at de skulle få det før den alderen. Min sønn er 4 år, så når hun blir 10 er han 6 år og må vente til han blir 10 før han får mobil.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...