Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Opel Corsa Erfaringer?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg vurderer å kjøpe en Open Corsa Enjoy (1.2 :blush: ), 2007 mod.

Jeg har lenge vært skeptisk til Opel, og har aldri hatt en før.

Noen her med erfaringer, eller kommentarer?

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Jeg jobber i et bilutleie firma,og vi har hatt/har Corsa, har ikke prøvd Enjoy men kan nevne noe angående den vanlige Corsaen.

Min mening:

Noe jeg har merket meg at Corsa, og brødrene Astra og Zafira er preget over mye plastikk. Det ser veldig billigt ut(noe den også er i forhold til nypris på tilsvarende biler fra andre merker), og er ikke akkurat noe pent syn.

Den innebygde "bilstereoen" kan jeg ikke fordra, og sidestolpene er store og gir dårlig sikt, og dørene er tunge. Men det kan jo kanskje skylde at sikkerheten er noe bedre i denne bilen?

Girkassen vil jeg også si er noe drit, akkurat som med de andre Opel personbilene de lager for tiden.

VG sin test, fra 09, men jeg tro ikke mye har forandret seg fra 07

"Opeleiere er blant de som er mest misfornøyde med bilkjøpet ifølge NAF/Motors undersøkelse"

Om du er ute etter en småbil så anbefaler jeg heller Toyota Yaris(diesel!) eller VW Polo om du har råd.

Eneste positive er vel at den ikke bruker så mye drivstoff, men det gjør jo heller ikke de andre småbilene heller så mye av.

Mye negativt her, kanskje noen andre har noe positivt å dele? :tease:

Endret av laurell
Skrevet

Plastikkpreget har blitt mindre i de nyere modellene. Legg merke til setene: standardsetene kan være kjipe avhengig av hvor kresen du er, men de setene med hakket mer justeringsmuligheter og/eller delskinn er mye mer behagelige.

Her har vi hatt de tre siste Astra-modellene, F, G og H - med spenn ifra 92-modell til 2007. Plasten er der ennå i Astra H, men den føles ikke like billig ut, og den skrangler ikke høylydt, slik som den i de virkelig gamle modellene gjør etter at de har rullet langt.

Syns selv sidestolpene er blitt mindre, selv sidestolpene med airbag i Astra H er forholdsvis smale, og tror ikke akkurat at de er større i en Corsa. Speilene er sånn midt på treet - ikke spesielt store, men i en liten bil så trengs det ikke kjempestore speil for å få med seg nok heller.

Dekkvalg påvirker veldig hvordan de føles på veien, og det er typisk at man fort finner ekstremt billige dekk på de rimelige bruktvariantene. (De som velger den minste motoren bruker også å spare på andre ting.) Men selv med billigdekk skal de ligge godt på veien.

På vinterstid så er esp greit, men om du har funnet en uten så er ikke det totalkrise. Fremhjulstrekk og lett bakende gjør det lett å holde seg på veien om man kjører forsvarlig. Med helt greie dekk så kjenner man underlaget så godt at man kan rette opp lenge før man sklir.

Ikke spesielt relevant siden du kjøper brukt, men tar det med alikevel: unngå kombinasjonen av tradisjonellt automatgir og liten motor i disse, når man kan betale litt ekstra for easytronic og få automat uten verken effekttap eller høyere forbruk.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...