Gå til innhold

Vifter og luftgjennomstrømning


Anbefalte innlegg

1. Jeg har tre vifter. Den ene står i fronten og blåser inn, den andre er plassert bak og blåser ut. Den tredje vifta er plassert i sidedøra, men jeg er usikker på hvilken vei den skal blåse for best mulig kjøling. Inn eller ut? Den står rett over et glohett GTX 295-kort.

 

2. Hvilken vei burde strømforsyninga stå for best mulig kjøling? Snur jeg den opp ned trekker den kald luft fra oversiden av kabinettet. "Riktig" vei drar den varmluft fra innsiden av kabinettet. Hva er lurest?

 

Takk på forhånd.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

1.

- Vist den er plasert slik at luftstrømmen kan treffe GPU vil jeg latt den blåse inn.

- Om den er plasert litt over ville jeg latt den trekke ut luft.

 

2.

- jeg ville gått for å la den trekke varm luft ut.

 

det hadde vært lettere om du kunne poste et bilde eller en tegnig som viser plasering av ulike vifter og komponeneter.

Endret av 2ball(s)
Lenke til kommentar

Blåse ut tror nå jeg : ) Men vil du ha lavere temp i GPUen hadde jeg blåst inn! : )

 

Dette fordi om du blåser inn vil det motvirke noe av luftgjennomstrømningen du allerede har (dette kommer selvfølgelig ann på konstruksjonen, men mest sannsynelig), det vil dog hele tiden sørge for kald luft rundt GPUen.

 

Blåser du ut vil du øke den totale luftgjennomstrømningen fordi det bidrar til å "suge" mer luft inn gjennom det inntaket du allerede har! : )

 

Uansett - prøv de forskjellige tingene og mål temp.!

Endret av Newklear
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...