Gå til innhold

Er jeg egnet til å ha hund?


Anbefalte innlegg

Har veldig lyst på hund, men er litt usikker om jeg egnet til å ha en. Bor på landet og pendler mellom skole og hjem hver dag. Så hunden blir antageligvis 6-7timer alene iblandt som kanskje ikke er helt bra? Som nevnt går jeg på skole og liker være ute i naturen... Tenkte på en liten større hund som schæfer, rottweiller el.

 

Takker for svar.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Men 8 timer er grensa for hvor lenge hunder skal være alene spør du meg.

Egentlig burde de fått en luftetur da i løpet av dagen, men må man så må man.

 

Når en hund er husren skal det oftest lenger enn 8 timer før den gjør fra seg på gulvet, og min kan fint sove 12 timer om natten uten å klage på å ville ut.

Lenke til kommentar
Har veldig lyst på hund, men er litt usikker om jeg egnet til å ha en. Bor på landet og pendler mellom skole og hjem hver dag. Så hunden blir antageligvis 6-7timer alene iblandt som kanskje ikke er helt bra? Som nevnt går jeg på skole og liker være ute i naturen... Tenkte på en liten større hund som schæfer, rottweiller el.

 

Takker for svar.

 

Du går på skole, hvor gammel er du?

Alder, livssituasjon, økonomi og stabilitet har veldig mye å si om du skal ha hund. Det er ikke særlig å kjøpe en hund for så å omplassere den noen år etter, en unødvendig påkjenning for både "eier" og hund. Så før du kjøper deg hund må du være bombesikker på at du vet hvordan din jobbsituasjon blir de nærmeste 10-15 årene.

Lenke til kommentar
Du går på skole, hvor gammel er du?

Alder, livssituasjon, økonomi og stabilitet har veldig mye å si om du skal ha hund. Det er ikke særlig å kjøpe en hund for så å omplassere den noen år etter, en unødvendig påkjenning for både "eier" og hund. Så før du kjøper deg hund må du være bombesikker på at du vet hvordan din jobbsituasjon blir de nærmeste 10-15 årene.

Dette vil jeg tro ingen kan være sikker på. Men det er greit å være klar over om du vil jobbe på oljeplattform, utdanne deg til lege, studere i utlandet etc. før du får deg hund. De tingene passer veldig dårlig med det å ha ett dyr.

Jeg har ikke anelse om hvordan min jobb og livssituasjon kommer til å være om 15 år, men jeg veit at ejg kommer til å ta hensyn til dyrene mine og gjøre det beste for dem/oss. Det er helt klart det viktigste :)

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
Har veldig lyst på hund, men er litt usikker om jeg egnet til å ha en. Bor på landet og pendler mellom skole og hjem hver dag. Så hunden blir antageligvis 6-7timer alene iblandt som kanskje ikke er helt bra? Som nevnt går jeg på skole og liker være ute i naturen... Tenkte på en liten større hund som schæfer, rottweiller el.

 

Takker for svar.

 

 

Du er sikkert egnet til å ha hybelkaniner :tease:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...