Gå til innhold

dual screen med forskjellig oppløsing


Anbefalte innlegg

Skal bruke to skjermer en 21 "CRT skjerm som kjører en oppløsning på 1600x1200. Den andre skjermen er en Samsung 19" LCD som klarer maks oppløsning på 1280 x 1024.

 

Er det mulig å benytte to forskjellige oppløsninger på skjermene eller må de være det samme? :-?

 

 

Terje

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hvilke skjermkort støtter eventuelt dette kan jeg vel heller spørre da?

 

Terje

 

Det kan du..

 

Uansett , tror du må ha 2 skjermkort isåfall . Ett agp og ett pci kort.

Mulig matrox parhelia støtter forskjellige innstillinger på skjermer, men det er bare gjetning fra min side.

Lenke til kommentar

 

Det kan du..

 

Uansett , tror du må ha 2 skjermkort isåfall . Ett agp og ett pci kort.

Mulig matrox parhelia støtter forskjellige innstillinger på skjermer, men det er bare gjetning fra min side.

 

Må man ha et PCI kort av nyere dato eller funker det med gamle kort?

 

Er det noen som har erfaring med dette?

 

Terje

Lenke til kommentar

Jeg har et Asus gf4 ti4200/td, med en 19" CRT koblet til vga utgangen, oppløsning på 1600x1200. Testa dual-screen en gang ved å koble til en 17" LCD (max .1280x1024) på dvi utgangen.

 

Resultat: både CRT og LCD kjørte 1600x1200, men på LCD'en var det kun 1280x1024 av de 1600x1200 som var synlig, skjønner? :)

Lenke til kommentar

Alle NVIDIA og ATI kort med Dual view kan dette, dessuten fungerer det også med to skjermkort. Hvis du benytter 2 skjermkort i kombinasjon med WinXP eller Win2000, må du sette BIOS til å boote på PCI kortet. Dette har ingenting å si, fordi du kan fremdeles sette AGP kortet som default skjermkort i Windows.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...