Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

kne skade? alvorli?


Skyb3rt

Anbefalte innlegg

Hei!

 

I dag var jeg å bada ved kaia. der jeg hoppa og moret meg. så hadde jeg og en kompis konkurranse om å klatre opp de dekkene som henger på siden av kaien. først så prøvde han, men klarte det ikke. så var det min tur og jeg klarte det. etterpå prøvde vi igjen. da klarte han det ved å bruke et tau, men jeg gjor det på samme plass. men akkurat da jeg skulle reise meg etter jeg hadde komet opp hørte jeg et ganske stort "knekk" i kneet og det gjor jævli vondt! men etter en stund så gjor det ikke så vondt. jeg klarer gå men jeg halter da, det gjør vondt når:

 

-jeg belaster den.

 

-jeg byer den helt ut.

 

-jeg bøyer den helt inn.

 

mamma sier at jeg kanskje har fått en "minisk"-skade, at jeg har fått noe som er inni kneet ute av ledd.

 

kan det være det?

 

kan det være alvorligt?

 

må jeg operere? viss jeg må opere tar det lang tid?

 

jeg blir dritt sur viss jeg blir liggende på sofaen hele sommerferien!! jeg skada jo ankelen sist sommer så jeg måtte ligge inne halve sommerferien!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei!

 

Emnetittelen i denne tråden er lite beskrivende for trådens innhold og det er derfor ingen god emnetittel. Jo bedre og mer beskrivende emnetittelen er, jo lettere er det for andre å skjønne trådens innhold og dermed vil det være lettere å treffe den riktige forumbrukeren med det rette svaret. Ber deg derfor om å endre emnetittel.

 

Bruk p_edit.gif-knappen i første post for å endre emnetittelen.

 

Tråden bryter også med tre-ords-regelen.

 

Bruk p_edit.gif-knappen i første post for å endre emnetittelen. Om du ikke endrer emnetittel kan tråden bli stengt.

 

Når endringen er gjennomført er det flott om du bruker p_report.gif-knappen ved dette innlegget slik at en moderator raskere får fjernet denne moderatormeldingen.

 

Reaksjoner og spørsmål rundt moderering skal gjøres på PM, ikke i tråden.

Lenke til kommentar
[...]jeg skulle reise meg etter jeg hadde komet opp hørte jeg et ganske stort "knekk" i kneet og det gjor jævli vondt! men etter en stund så gjor det ikke så vondt.[...]

Knær kødder man ikke med. De tåler utrolig lite om de får belastning på feil måte. En kneskade kan også bli betydelig værre av at du "går det til". Kom deg til lege, eller noen andre som vet hva de snakker om og kan knær. Om legen ikke finner helt hva det er så be om MR (magnet resonans) undersøkelse av kneet så du/de kan se om alt sitter fast der det skal. Har selv ett kne som høres ut som om noen tråkker på tørr macaroni med piggsko og som låser seg helt om jeg sitter i ro litt for lenge. Alt på grunn av en skade som begynte omtrent som din, og hvor jeg (og (militær)legen) fant ut at "det vil nok gå seg til" for 10 år siden.... :cry:

 

 

jeg blir dritt sur viss jeg blir liggende på sofaen hele sommerferien!! jeg skada jo ankelen sist sommer så jeg måtte ligge inne halve sommerferien!

 

Tja, om du må velge mellom å ligge på sofaen i sommer, eller om du vil risikere å måtte gå med støtteskinne og ikke kunne gå i trapper når du blir 35..... Ditt valg :no:

Lenke til kommentar

Nei. det ble ingen operasjon. etter noe dager ble jeg bra. eller jeg kan ikke bøye den helt inn da, men jeg kan gå og springe litt iallefall. så det blir ikke noe sofa i sommer!

 

men jeg vet forsatt ikke hva som egentlig skjedde. jaja drit nå i det, nå er jeg fin og det er de viktigste!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...