Gå til innhold

Utvikler CMF - hva kan jeg ta betalt for det?


Anbefalte innlegg

Hei

 

Jeg driver å utvikler et system.

 

Det er ment å ha brukersystem, så man kan se all info om brukerene, og endre. Rank system og admin system.

brukeren skal kunne endre nesten all info om seg selv, borsett fra brukernavnet, og ha en egen profil.

 

Nyhetssytemet er halveis ferdig, du kan se nyheter som er lagt inn i databasen, og legge inn nye, har enda ikke kodet så man kan endre nyheten, og slette. men det skal gjøres iløpet av natten.

 

skal også ha istede for å lage en fil for vær side, skal man kunne logge inn i administrasjonspanelet for å legge til en nye side.

 

Nyhetsystemet og "side-systemet" skal sefølgelig ha bbkoder.

 

Krypteringen vet jeg ikke hvor lurt det er å si, men jeg kan si det er ikke md5 eller sha1.

 

Jeg har ikke laget noe design til det enda, har bare en standar-free-design lastet ned fra nettet, for jeg vil kode alt først.

 

 

Hvor kan man selge et sånn system? Ifølge reglene til diskusjon.no, så er det ikke lov å selge det her. Så noen som har tips? Og hvilken pris burde jeg sikte meg inn på å selge det for?

Endret av LaCrouX
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du konkurerer i et hardt marked, der det fins dusinvis av åpne løsninger som gjør det du nevner, bedre.

 

Kun ved salg av en kombinasjon av support og hosting kan du selge noe sånt og få noe igjen for det.

 

Å ikke ville si noe om kryptering er direkte idiotisk. Desto mer åpen du er om det, desto sikrere er det. Sikkerhet gjennom obskuritet er ikke sikkert. Å la være å bruke etablerte algorytmer viser kun at du ikke har peiling på hvordan man skal lage effektiv kryptering.

Lenke til kommentar
Kun ved salg av en kombinasjon av support og hosting kan du selge noe sånt og få noe igjen for det.

 

At jeg skal gi support, OG hoste det?

 

da kan jeg vel si at krypteringen er Sha512 + Doublesalt, er 255 tegn langt.

 

er egentlig ganske ny med å selge websider og sånnt.

Lenke til kommentar

Ja. Det du kommer lengst med er totalløsninger der du sørger for hosting og support. Opplæring er viktig i startfasen, og er kodebasen stabil så skal det være mulig å levere en pakke med en grei startsum + fast inntekt over tid.

 

Sikkerhet er mer enn kryptering. Godt design er viktigst, er strukturen god nok så skal en angriper aldri få tak i de hashede passordene. Det svakeste leddet blir fort brukerne med passord. Ha planen klar på hvordan du takler det når noen har fått tak i et slikt passord og rasert hele greia. Får du solgt noen løsninger så kommer den telefonen før eller senere.

Lenke til kommentar

Det kan være lurt å lese litt om SaaS (Software as a service). Bruker du denne modellen kan det bli enklere å selge produktet, samt at man får faste inntekter.

 

I praksis betyr SaaS at kunden leier applikasjonen.

 

PS: Husk backup

 

Lykke til!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...