anibanani Skrevet 1. juli 2009 Skrevet 1. juli 2009 Hei, skal ha ny TV men vet ikke helt hva jeg skal velge. Håper noen kan hjelpe meg litt her:) Vil ha en TV med mye kvalitet for pengene, men ikke dyrere enn 7-8000. Kommer til å sitte sånn ca 6 meter fra TV'en, hva er en passende størrelse? 42" blir kanskje akkurat litt for lite? TV'en vil bli brukt til å se filmer fra HTPC, og vanlige tv kanaler. Plasma eller LCD? Ser ut som at LCD tv'er har tatt over markedet i 42" klassen over plasma, og selv har jeg inntrykk av at plasma er best når du er i over 50" klassen. Men jeg har egentlig ikke så mye peiling på dette.
Baranladion Skrevet 1. juli 2009 Skrevet 1. juli 2009 Hei, skal ha ny TV men vet ikke helt hva jeg skal velge. Håper noen kan hjelpe meg litt her:) Vil ha en TV med mye kvalitet for pengene, men ikke dyrere enn 7-8000. Kommer til å sitte sånn ca 6 meter fra TV'en, hva er en passende størrelse? 42" blir kanskje akkurat litt for lite? TV'en vil bli brukt til å se filmer fra HTPC, og vanlige tv kanaler. Plasma eller LCD? Ser ut som at LCD tv'er har tatt over markedet i 42" klassen over plasma, og selv har jeg inntrykk av at plasma er best når du er i over 50" klassen. Men jeg har egentlig ikke så mye peiling på dette. 6 meter unna? Da bør du hvertfall gå for 50", gjerne større, men da blir det fort dyrere en 7-8000. Er kjedelig å kjøpe en ny tv og så finne ut at den egentlig er litt liten, noe jeg tror du vil oppdage med 42". LG lager bra plasma tver og er rimelige. LCD til ditt bruk tror jeg ikke er noe poeng da plasma egner seg utmerket til film og tv titting. Kanskje kan du stikke til en elkjøp butikk og se om du liker denne
anibanani Skrevet 1. juli 2009 Forfatter Skrevet 1. juli 2009 Blir sittende mellom 5-6 meter unna. Den TV'en så fin ut, men det er foreldrene mine som skal bruke denne TV'en for det meste, og de er ikke så fan av gigantiske TV'er i stua. De har klart seg med en gammel 32" widescreen i samme avstand helt til nå. Men synet har jo ikke blitt noe bedre med alderen, så de vil ha noe som er litt større nå. Jeg har selv en 37" lcd på rommet, og de liker størrelesen på den. Så jeg tror ikke de har lyst på noe over 42", men jeg kan muligens overtale dem til å gå for en 50". Men grensen går nok der. 8000 tror jeg også blir max hva de gidder å bruke på en TV, for det skal også investeres i en HTPC og litt diverse.
Baranladion Skrevet 1. juli 2009 Skrevet 1. juli 2009 Jeg husker jeg kjøpte meg en 42" når jeg hadde 32" og overgangen var kolossal, det er ganske stor forskjell på skjermen med 10" mer. Så hvis de kjøper en 42" så blir de nok fornøyd med det tenker jeg. Siden du skal ned i den størrelsen ville jeg sjekket ut noen Panasonic skjermer, det er vel stort sett det beste man får av plasma hvis man ser bort ifra Pioneer, som er mye dyrere. Uansett ville jeg tatt turen til en butikk og sett på tver, folk liker mye forskjellig, og det er alltid bra å se de før man kjøper.
anibanani Skrevet 1. juli 2009 Forfatter Skrevet 1. juli 2009 Panasonic G10 skjermen blir litt dyr, 50" lå på en 16000 ca. Men jeg likte TV'en som McHalvorsen foreslo, LG 50" 50PQ2000. Foreldrene mine var med på å gå for den. Noen som har erfaringer med den? Tenker jeg stikker på elkjøp og ser på den i morgen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå