Gå til innhold

Trøbbel med søknad?

Xavi90

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, jeg gikk ut av vgs nå i vår og tenkte å søke på høyere utdanning. Jeg har registrert og omprioritert slik jeg skal på samordnaopptak.no, men ser nå at jeg bør ha registrert (/godkjent) vitnemålet mitt på MinID!? Jeg finner ikke noen slike PIN-koder og har ikke tid til å vente på nytt i posten.

Har jeg dummet meg ut? Hva bør/kan jeg gjøre? :(

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Du har ingen selvangivelse du kan hente PIN-koder fra?

I så fall må du sende inn bekreftet kopi av vitnemålet ditt. Det må poststemples i dag.

Så hvis jeg drar på posten nå og postlegger vitemål med ettersendingskortet så er det ikke for sent?

Skrevet
Du har ingen selvangivelse du kan hente PIN-koder fra?

I så fall må du sende inn bekreftet kopi av vitnemålet ditt. Det må poststemples i dag.

Så hvis jeg drar på posten nå og postlegger vitemål med ettersendingskortet så er det ikke for sent?

Nei det er ikke for sent ennå, men time is running out man, så foreslår at du løper.

Skrevet
Drit bra :D Takk!

Et siste spm, må jeg nå godkjenne vitnemålet på MinID?

Det er vel et krav fra i år, men dersom du ringer de etter at du har posta det og forklarer saken så går det nok bra. Husk at du skal sende papirene til det stedet du har som Nr.1 på søknaden din også da. Men ring etter du har posta det og forklar saken, så er jeg sikker på at det ordner seg.

Skrevet
Drit bra :D Takk!

Et siste spm, må jeg nå godkjenne vitnemålet på MinID?

Det er vel et krav fra i år, men dersom du ringer de etter at du har posta det og forklarer saken så går det nok bra. Husk at du skal sende papirene til det stedet du har som Nr.1 på søknaden din også da. Men ring etter du har posta det og forklar saken, så er jeg sikker på at det ordner seg.

Det var da svært da, må tilbake til posten da og poste til NTNU også da? Selvom UiT er saksbehandleren min?

Skrevet

Du skal sende til alle du fikk omslag fra. Har du bare fått fra UiT skal du bare sende til UiT. Se på ettersendingsslippen(e).

Du trenger ikke godkjenne via MinID hvis du har sendt det i papirform.

Skrevet

Du trenger ikke godkjenne vitnemålet på NVB hvis du sender i posten, og det skal selvfølgelig sendes til din saksbehandlende institusjon, og ikke til hva du enn måtte ha øverst på søknaden. Det kan også hende du har flere saksbehandlere, f. eks. hvis du har søkt medisin, eller et studie med opptaksprøver.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...