Gå til innhold

Jeg skal inn 12. august. Når dimmer jeg da?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
antagelig rundt 12. august 2010, trekk fra opp til 4 uker, alternativt kan du ha uflaks og dimme etter 12. august.

 

umulig å svare på, det får du kanskje vite etter rekruttskolen...

For at du skal kunne dimme etter den oroiginale dimmedatoen (som er 11. august hvis du har innrykk 12. august), må du (eller noen andre) være under etterforskning av MP.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Jeg hadde innrykk 13. august 2008, og dimmiterte 3. juli 2009. Sånn generelt dimmiterer man 4 uker til èn måned tidligere enn samme dato året etter, samtidig som man som oftest får 10 dager ekstra perm. (Batterisjef og bataljonssjef kan gi deg 10 dager ekstra perm, og gir deg gjerne dette på slutten av året slik at man i teorien dimmiterer tidligere).

 

Er selfølgelig unntak som gjør at man kan dimmitere senere eller tidligere, men i de vanlige avdelingene vil dette være normalt. Er selfølgelig ikke kjent med alle avdelingene i militæret, men stort sett alle jeg kjenner i de forskjellige avdelingene har dimmitert etter samme regle.

 

Hvor skal du egentlig?

Lenke til kommentar

Nei, ikke egentlig. Ikke mørkt slik man har her i sør. Er mer halvlyst hele tiden om vintern der. Solen kommer aldri opp, men ligger rett under horisonten hele tiden.

 

Mørketiden varer vel bare ca en måned, fra før jul til ut i januar. Husker det var utrolig herlig følelse da vi så solen igjen i januar, midt på en øvelse. Da stoppet vi opp og alle ut av tanksen for å nyte solen litt :-p (Hadde vært hjemme i julen og sett solen da, men fremdeles :-p)

 

Dette var Sætermoen da, men er vel i nærheten der du skal?

Lenke til kommentar

Er vel sånn april-september, sikkert mye lenger, husker ikke. Selv om jeg dimmet derfra nylig. :p

 

Var et rent helvete, hater å sove når det er lyst! :p Blir heller aldri trøtt. Om vinteren derimot er det mørkt hele døgnet, vanskelig å holde seg våken. :p

 

Man mister i hvert fall helt kontroll på tiden --> pri = klokke :p

Lenke til kommentar

Det er lyst hele døgnet nøyaktig like lenge som det er mørkt hele døgnet. Det er mørkt hele døgnet x dager på hver side av 21. desember, og lyst hele døgnet x dager på hver side av 21. juni. x er større jo lengre nord du kommer, og jeg er usikker på hvor lenge det er snakk om rundt setermoen/Skjold/Bardufoss.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...